Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min ålder enligt Spotify wrapped är 75.
Nog för att jag känner mig gammal när jag pratar med ungdomarna på jobbet, men kom igen eller :rofl:
Min är 33 vilket känns väldigt märkligt med tanke på att wrapped även konstaterade att jag till stor del lyssnar på musik från åren runt millenieskiftet. Då var en 33 åring 8 år gammal och lyssnade väl typ på "Schnappi das kleine krokodil". Även om jag får erkänna att den är svängig så är den inte med bland mina Spotify-låtar. ;)

Skrattade åt min Spotify wrapped. Jag brukar beskriva min musiksmak som en musikalisk whiplash. Spotify håller uppenbarligen med. 🤣

IMG_7784.webp

Intensiv dag idag med en massa intryck, så nu är jag trött i huvudet. Men både mötet om arbetsträning och silversmidet gick bra.

Visa bifogad fil 177820

Dagens största huvudvärk var att fatta in stenen, allt gick fel innan det gick rätt. Men blev nöjd med berlocken på bilden iaf.
Dagens näst största huvudvärk var att när jag skulle gjuta silver ned i bönor i en plåtburk fastnade silvret i plåtburken. Så det var ett helsike att få loss plåten från silvret. Men det gick bra till sist det med.
Så fin 😍

Äter havreknäcke med leverpastej och gurka. 😍
Just det, jag tänkte ju tidigare idag att jag faktiskt skulle krypa till korset och erkänna att det nog trots allt är lite sågspånskänsla över det där Ryvita-knäcket som jag skrev om tidigare. Inget jag reflekterat över tidigare men jag kom att tänka på det när jag åt ett till lunch... Havresmaken samt den stora mängden frön räddar dock upp det för min del!

• Gilla
Reactions: Sel
Just det, jag tänkte ju tidigare idag att jag faktiskt skulle krypa till korset och erkänna att det nog trots allt är lite sågspånskänsla över det där Ryvita-knäcket som jag skrev om tidigare. Inget jag reflekterat över tidigare men jag kom att tänka på det när jag åt ett till lunch... Havresmaken samt den stora mängden frön räddar dock upp det för min del!
Jag SA ju det! ;):D Nej men skämt åsido, det kan självklart vara bättre än alternativen utan att vara lika bra som det bästa.
Ibland kan man ha tur och snubbla över riktigt bra grejer i den Polska hyllan (som verkar vara obligatorisk i alla brittiska butiker.).

Fast om det är Riktig snö när det är kallt ute blir man ju inte blöt! <3 Blöt och ledsen blir man i slask och regn och halvmesyr.
Det förstås, det lägger sig på håret som på spionen. Sån snö är mysig faktiskt, det håller jag med om. Att gå på riktig snö också för där halkar man mindre, men här känns mest slaskigt, om det inte just snöat. Minns förra vintern när det snöade så där "på riktigt" första gången för vintern och jag var ute med spionen en sen kväll. Det var otroligt rofyllt och vackert. Inte kallt trots minusgrader, snön lade sig på oss och det knarrade mysigt under våra fötter, inte alls halt. Det var helt annorlunda morgonen efter dock.

Regn kan jag ändå tycka är lite mysigt det också ibland (även om det också suger ibland förstås), både lite regn och ösregn. Jobbigt med glasögonen och att bli blöt. Äger inga regnkläder eller gummistövlar så får byta kläder när jag kommer hem, blir plaskblöt. Ändå kan jag känna någon form av rofylld charm i det om jag inte har ont någonstans eller är stressad av det. Men skönt med skogspromenader med hundarna i regn i alla fall ibland. Spionen är inte vansinnigt förtjust i regn, men när han gått några meter rör det honom inte och han spatserar på som vanligt och upptäcker världen (kanske är det hans nyfikenhet och intresse för att upptäcka som smittar av sig), rottweilern beter sig som om jorden går under dock, stackaren. <3 :D

Jag gjorde det men det är inga riktiga mandelmussel formar, gammal o sur vill att dom ska se ut som dom alltid gjort :o
Håller med. Jag köpte av en som sålde för något år sedan! Men baka, tja, det blev inte så bra resultat. Kanske någon gång i framtiden. Eller så kanske någon av barnen...eh... tar vid.

Tack!
Ja, det känns spännande. Hade en tydlig estetik när jag gjorde keramik, men silversmide är så nytt för mig. Men börjar hitta grejer jag tycker är intressant att utforska nu. Ska bli spännande att fortsätta framöver. 😊
Jag tycker att det är jätteintressant att se det du gör och de är jättefina!
Hur hittade du kursen? För det är väl en kurs eller liknande? Skulle vilja göra något sådant jag också, men känner lite tummen mitt i handen. Hade varit kul att testa ju!

Jag tycker att det är jätteintressant att se det du gör och de är jättefina!
Hur hittade du kursen? För det är väl en kurs eller liknande? Skulle vilja göra något sådant jag också, men känner lite tummen mitt i handen. Hade varit kul att testa ju!
Är ingen kurs jag går, utan hänger i en silververkstad jag har tillgång till. Men får lite hjälp där. 😊
Men har gått kurser på Folkuniversitetet förut.

Helt klart värt att prova en kurs, är superkul. 😊

Det förstås, det lägger sig på håret som på spionen. Sån snö är mysig faktiskt, det håller jag med om. Att gå på riktig snö också för där halkar man mindre, men här känns mest slaskigt, om det inte just snöat. Minns förra vintern när det snöade så där "på riktigt" första gången för vintern och jag var ute med spionen en sen kväll. Det var otroligt rofyllt och vackert. Inte kallt trots minusgrader, snön lade sig på oss och det knarrade mysigt under våra fötter, inte alls halt. Det var helt annorlunda morgonen efter dock.

Regn kan jag ändå tycka är lite mysigt det också ibland (även om det också suger ibland förstås), både lite regn och ösregn. Jobbigt med glasögonen och att bli blöt. Äger inga regnkläder eller gummistövlar så får byta kläder när jag kommer hem, blir plaskblöt. Ändå kan jag känna någon form av rofylld charm i det om jag inte har ont någonstans eller är stressad av det. Men skönt med skogspromenader med hundarna i regn i alla fall ibland. Spionen är inte vansinnigt förtjust i regn, men när han gått några meter rör det honom inte och han spatserar på som vanligt och upptäcker världen (kanske är det hans nyfikenhet och intresse för att upptäcka som smittar av sig), rottweilern beter sig som om jorden går under dock, stackaren. <3 :D
Precis! Sån snö man typ aldrig får i Skåne (eller här för all del.). Folk har svårt att begripa när jag säger att jag mycket hellre tar minus tjugo och krispig snö hemma än plus två och gråslask här.

Precis! Sån snö man typ aldrig får i Skåne (eller här för all del.). Folk har svårt att begripa när jag säger att jag mycket hellre tar minus tjugo och krispig snö hemma än plus två och gråslask här.
Ja precis! Och det kan absolut bli för mycket av grått och regn också, inte bara trevligt med regn, även om det kanske lät så i mitt inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund