Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid bara haft en sensor och en liten separat läsare`Tyvärr, vilket är en stooor försämring kan man inte koppla på avläsare och mobil till Libre 3. Gör nästan att jag kommer gå tillbaka till 2:an igen. Pump låter jättebra men jag är inte tillräckligt stabil för en pump enligt min läkare, tyvärr.
Den här pumpen är helt ny. Och som sagt, utan sladd.

Verkar konstigt eftersom en av anledningarna till pump är just instabilt bs-värde!
Var det länge sen du fick det svaret? Av din förra äldre läkare? fråga igen!

Så j*vla äcklad av mina kollegor sen gårdagen (och nej inte alla självklart)

Jag jobbar i en ett mansdominerat yrke men aldrig varit med om ngt sånt här förut och det lämnar en sån sur smak så det finns inte. Just skickat mejl till min närmsta chef så jag inte behöver ha med en av våra leverantörer att göra.

Nej jag råkade inte ut för något sexuellt men det äckliga tugget. jag är långt ifrån lättstött/chockad och det tar tid innan jag surnar till men igår vart jag så redigt bestört. Jag kan försvara 1 av kollegornas beteende med att han är singel men de andra 4 :yuck::yuck::yuck:

Bryr mig inte ett skvatt om sexuella referenser, swingersklubb mm men jag finner det äckligt att en av jag vill säga gubbe men han är för ung för det står och berättar att han lagar mat med frugan och barnen och fann det lite svårt när äckel 2 ringer och berättar att han har 2 tjejer på g så då var han tvungen att komma på en ursäkt så han kunde åka iväg och sätta på tjejen.

Mycket f'tta, kn*lla mm och jag är i helt chock.

Önskar så att jag kunde vifta bort det som suparhistorier men när de säger att högsta chefen jaghar varit med i omgångar blev jag ännu mer äcklad. Trodde i mitt stilla sinne att sånt här var på väg bort men icke.

De närmsta kollegorna jag har är fantastiska med jämställdhet och att det är en sån självklarhet att dessa andra kåtäckel blir så mycket mer extra.

En av dessa är leverantör och jag vi ska nästa år ta med oss leverantörer ut och här säger jag nej.

Jag har aldrig träffat denna leverantör förut så mejlade chefen att ska det företaget med mig ut så måste det reparenternas av någon annan.

Berättade detta för min närmsta kollega och han vart helt i chock här. Han sa att han anat en del men inte ville beblanda sig så vi har tagit beslutet här att inkludera dessa i våra aktiviteter i vårt närområde.

Under tiden jag skrev detta fick jag mejl tillbaks från chefen att han ringer mig i eftermiddag när han inte sitter på kontoret så vi kan prata ostört. Tror han ahr en god aning om varför jag inte vill ha med leverantören att göra men men återstår att se.

Han är iallafall en av de som inte deltagit i sån här skit.

Kändes ändå skönt att veta att flera av mina kollegor är vettiga. Behöver inte umgås med drägget. Pratade med min sambo imorses om detta och han vart lika chockad/äcklad som jag. Ska snart åka hem och ge honom en rejäl kram för det behövs just nu.
Blä, låter som det var "förr". Väldigt många år sedan jag hörde sådant tugg eller såg sådant beteende, tack och lov.

Mer störning.
Jag fick en blåsa (får afte lite då och då) på sidan av tungan. Gjorde ännu mer ont dagen efter.

Nu har jag ont både i tungan och tandköttet på insidan vid tungan. Istället för en blåsa är det rödsvullet längs flera cm längs tungan. Sluddrar när jag pratar. :rage:

En av kollegorna kom och bad mig om hjälp idag - hon hade ett kort med ett nummer att ringa för att boka tid för blodprov, men dels har hon inte tillräckliga engelskakunskaper för att förklara för mig vad hon egentligen vill (det fick en annan, Polsk kollega hjälpa till med) och sedan givetvis inte tillräckliga kunskaper för att ringa samtalet heller. När jag pratade med tidsbokningen hade de henne registrerad med två olika födelsedatum och två olika stavningar av namnet så det tog tid att hitta.
Alltså jag Förstår inte hur man kan utsätta sig för att vara så hjälplös i ett främmande land att man inte lär sig ens grunderna av språket! Jag skulle känna mig så vilsen och orolig. Hon har ändå varit här och jobbat med oss i snart två år.

Medan jag nöter soffa efter denna natt och dag var min snälla älskling i stallet själv ikväll och det var inte min häst han tog in; hade lovat en stallkompis ta in hennes pålle men är tillräckligt vimmelkantig så han fixade det 🥰. På vägen hem hämtade han ut ett gäng paket i närbutiken; bla traderafynd till grannarna och en julmullemugg som kom fram kvickt bara den hamnade rätt; Hamna hos postnord trots frakt var bokad hos schenker 🤣. Han fick med hämtmat med 😋 så nu är vi mätta och nöjda och slappar på soffan till På spåret 😊.

En av kollegorna kom och bad mig om hjälp idag - hon hade ett kort med ett nummer att ringa för att boka tid för blodprov, men dels har hon inte tillräckliga engelskakunskaper för att förklara för mig vad hon egentligen vill (det fick en annan, Polsk kollega hjälpa till med) och sedan givetvis inte tillräckliga kunskaper för att ringa samtalet heller. När jag pratade med tidsbokningen hade de henne registrerad med två olika födelsedatum och två olika stavningar av namnet så det tog tid att hitta.
Alltså jag Förstår inte hur man kan utsätta sig för att vara så hjälplös i ett främmande land att man inte lär sig ens grunderna av språket! Jag skulle känna mig så vilsen och orolig. Hon har ändå varit här och jobbat med oss i snart två år.
Iofs, skulle jag vara tvungen att flytta till tex Polen för att hitta ett bättre jobb så skulle det ta rejäl tid för att lära mig polska 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund