Tackar!Grattis, grattis i efterskott!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tackar!Grattis, grattis i efterskott!![]()
Ăr det inte slöseri med covid-test?
Aha. Ja alla Àr vi ju olika! Jag hade inte slösat pengar pÄ sÄnt, Àr man sjuk Àr man hemma. Punkt.Nja, om jag har covid vill jag gÀrna vet det. BestÀllde ett covidtest frÄn apotea. Nu Àr jag mycket sÀllan förkyld, sista gÄngen, för tvÄ Är sedan, var det faktiskt covid. TyvÀrr har jag varit ute bland folk, men vet jag sÀkert sÄ kan jag stanna inne nÄgra dagar.
Aha. Ja alla Àr vi ju olika! Jag hade inte slösat pengar pÄ sÄnt, Àr man sjuk Àr man hemma. Punkt.
AlltsÄ jag förstÄr att det Àr svÄrt, men vill man inte kunna klara av saker som lÀkarbesök, bestÀlla en taxi, söka jobb... kanske skaffa en vÀn?Iofs, skulle jag vara tvungen att flytta till tex Polen för att hitta ett bÀttre jobb sÄ skulle det ta rejÀl tid för att lÀra mig polska![]()
Sjuk?12,5 grader inomhus och jag tycker det Àr lagom temperatur - Àr man dÄ kallblodig eller varmblodig?
Jag tror mer pÄ kallblod, de brukar trivas nÀr det Àr lite svalare.
Jag tror mer pÄ kallblod, de brukar trivas nÀr det Àr lite svalare.
Blir mycket friluftsliv Àven under vintern dÀr jag Àr utomhus dygnet runt att det Àr skönare att inte ha alldeles för stor skillnad mellan inne och ute. Och slippa ta av och pÄ mig lÄngkalsonger och tröjor nÀr jag gÄr in och ut.
Kallblod som hÀstar sÄklartDet beror vÀl pÄ vad man menar. Kallblod som i reptiler vill oftast gÀrna ha det varmare Àn tolv grader, i alla fall om de ska vara aktiva.![]()
Det var inte min default.Kallblod som hÀstar sÄklart![]()
Ăr mer pĂ„ sommaren man mĂ€rker skillnad tycker jag, kallbloden kan stĂ„ och svettas i hagen medan varmbloden nöjt gĂ„r ett dressyrpass typ.Det var inte min default.Sedan har jag faktiskt inte sett jĂ€ttestor skillnad i köldtĂ„lighet mellan de tvĂ„ om man inte snackar riktiga extremer. VĂ„ra varmblodstravare var alltid precis lika fluffiga och bekvĂ€ma som kallblodstravarna. Araberna ocksĂ„.
Jag tolkade ocksÄ kallblod som reptilerDet var inte min default.Sedan har jag faktiskt inte sett jÀttestor skillnad i köldtÄlighet mellan de tvÄ om man inte snackar riktiga extremer. VÄra varmblodstravare var alltid precis lika fluffiga och bekvÀma som kallblodstravarna. Araberna ocksÄ.
Sant i och för sig, men dĂ€r tycker jag det gör stor skillnad i hur man hĂ„ller manen. Den blir lĂ€tt tung och varm.Ăr mer pĂ„ sommaren man mĂ€rker skillnad tycker jag, kallbloden kan stĂ„ och svettas i hagen medan varmbloden nöjt gĂ„r ett dressyrpass typ.