Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Är det inte slöseri med covid-test?

Nja, om jag har covid vill jag gÀrna vet det. BestÀllde ett covidtest frÄn apotea. Nu Àr jag mycket sÀllan förkyld, sista gÄngen, för tvÄ Är sedan, var det faktiskt covid. TyvÀrr har jag varit ute bland folk, men vet jag sÀkert sÄ kan jag stanna inne nÄgra dagar.

Nja, om jag har covid vill jag gÀrna vet det. BestÀllde ett covidtest frÄn apotea. Nu Àr jag mycket sÀllan förkyld, sista gÄngen, för tvÄ Är sedan, var det faktiskt covid. TyvÀrr har jag varit ute bland folk, men vet jag sÀkert sÄ kan jag stanna inne nÄgra dagar.
Aha. Ja alla Àr vi ju olika! Jag hade inte slösat pengar pÄ sÄnt, Àr man sjuk Àr man hemma. Punkt.

Aha. Ja alla Àr vi ju olika! Jag hade inte slösat pengar pÄ sÄnt, Àr man sjuk Àr man hemma. Punkt.

Det kostade 21 kronor, sĂ„ ingen biggie. AlltsĂ„ jag försökte ju stanna hemma frĂ„n ett lĂ€karbesök men förvĂ€grades och behövde isof betala 400 kr. SĂ„ jag gick dit med mun/haka nedborrat i halsduken. Sedan, jo, borde jag hĂ„llit mig hemma istĂ€llet för att vara ute och handla. Även om vissa grejer var nödvĂ€ndiga. Imorgon kommer jag behöva hĂ€mta ut paket, sĂ„ strategin Ă€r Ă„terigen halsduk, eftersom jag inte har nĂ„gra ansiktsmasker. Och sedan ska jag verkligen vaccinera mig, vilket jag naturligtvis struntade i efter att jag gjorde det för tvĂ„ Ă„r sedan :meh:

TÀnk att jag gÄtt frÄn att grÄta för att jag mÄste Äka till jobbet..till att frivilligt Àta middag, dricka drinkar och sjunga karaoke (!!!) med chefer och kollegor en fredagskvÀll. Wow. Det Àr sÄhÀr det ska vara!

Ja, det var alltsĂ„ Julfest pĂ„ restaurang med jobbet ikvĂ€ll, ifall nĂ„n undrar đŸ˜đŸ„ł . Att byta jobb Ă€r lĂ€tt bland det bĂ€sta jag gjort!!

Iofs, skulle jag vara tvungen att flytta till tex Polen för att hitta ett bĂ€ttre jobb sĂ„ skulle det ta rejĂ€l tid för att lĂ€ra mig polska 😅
AlltsĂ„ jag förstĂ„r att det Ă€r svĂ„rt, men vill man inte kunna klara av saker som lĂ€karbesök, bestĂ€lla en taxi, söka jobb... kanske skaffa en vĂ€n? 😅 Liksom allt sĂ„nt. jag skulle fĂ„ panik av att vara sĂ„ beroende av alla runtomkring mig att jag av ren sjĂ€lvbevarelsedrift skulle lĂ€ra mig sprĂ„ket.

Den hÀr kollegan Àr frÄn Ukraina men förstÄr en del Polska, sÄ det blev Ànnu mer förvirrande. NÄja, tiden blev bokad i alla fall och jag hjÀlpte gÀrna till, jag förstÄr bara inte hur man som en vuxen mÀnniska inte tar mer ansvar för att klara sig sjÀlv. TvÄ Är liksom!

Jag tror mer pÄ kallblod, de brukar trivas nÀr det Àr lite svalare.

Blir mycket friluftsliv Àven under vintern dÀr jag Àr utomhus dygnet runt att det Àr skönare att inte ha alldeles för stor skillnad mellan inne och ute. Och slippa ta av och pÄ mig lÄngkalsonger och tröjor nÀr jag gÄr in och ut.

Jag tror mer pÄ kallblod, de brukar trivas nÀr det Àr lite svalare.

Blir mycket friluftsliv Àven under vintern dÀr jag Àr utomhus dygnet runt att det Àr skönare att inte ha alldeles för stor skillnad mellan inne och ute. Och slippa ta av och pÄ mig lÄngkalsonger och tröjor nÀr jag gÄr in och ut.

Det beror vÀl pÄ vad man menar. Kallblod som i reptiler vill oftast gÀrna ha det varmare Àn tolv grader, i alla fall om de ska vara aktiva. ;)

Jag gillar att sova i femton grader eller svalare, men generellt i lÀgenheten fÄr det gÀrna vara varmare. Jag tycker om att leva i shorts och T-shirt.

Kallblod som hÀstar sÄklart :)
Det var inte min default. :D Sedan har jag faktiskt inte sett jÀttestor skillnad i köldtÄlighet mellan de tvÄ om man inte snackar riktiga extremer. VÄra varmblodstravare var alltid precis lika fluffiga och bekvÀma som kallblodstravarna. Araberna ocksÄ.

Det var inte min default. :D Sedan har jag faktiskt inte sett jÀttestor skillnad i köldtÄlighet mellan de tvÄ om man inte snackar riktiga extremer. VÄra varmblodstravare var alltid precis lika fluffiga och bekvÀma som kallblodstravarna. Araberna ocksÄ.
Är mer pĂ„ sommaren man mĂ€rker skillnad tycker jag, kallbloden kan stĂ„ och svettas i hagen medan varmbloden nöjt gĂ„r ett dressyrpass typ.

Jag tolkade ocksÄ kallblod som reptiler :D. TÀnkte att om man fortfarande kan röra sig vid lÀgre temperaturer sÄ Àr man troligen varmblodig.
InsÄg sen att det syftade pÄ hÀstar :D

Är mer pĂ„ sommaren man mĂ€rker skillnad tycker jag, kallbloden kan stĂ„ och svettas i hagen medan varmbloden nöjt gĂ„r ett dressyrpass typ.
Sant i och för sig, men dÀr tycker jag det gör stor skillnad i hur man hÄller manen. Den blir lÀtt tung och varm.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka