Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit hem efter att åkt i ilfart med sparky till veterinären igen.

Hon kräktes så det kom ut ur näsan och hade sedan toksvårt att andas trots att jag matade på med astmamedicin. Hon klarade inte av att dra i sig medicinen heller. Katt som inte kan andas blir att åka akut.

Nu är vi hemma igen. Ingen kräks i lungorna, hon har ätit lite och andas definitivt bättre. Hon är lite drogad eftersom hon fick lugnande för att de skulle se att hon fick normal andningsfrekvens igen.

Matte fortfarande superförkyld och pulsen har lekt bananas.

Nästa år önskar jag att sparky får vara frisk. Nu oroar jag mig för att det här ska hända när jag inte är hemma. Fan.

Vaknade onödigt tidigt, för typ 1 1/2 timme sedan. Först låg jag mest och kramade en hund, men efter ett tag gav jag upp tanken på att somna om, insåg att jag hamnade att grubbla i onödan på saker och lämnade sängen. Nu har jag städat lite, gjort i ordning en kopp te, hämtat favoritchoklad och lagt mig i sängen igen. Just idag blir det choklad innan frukosten :p

Vaknat till allt för många gånger inatt, skulle behövt en lång natts sömn för att bli utvilad men icke. Funderar på om jag inte borde snöra på mig för en kort morgonkiss med hundarna så kan vi åka till stallet senare och ta en lång skogspromenad så de får springa lite. :idea:

Äter frukost och ska snart åka och handla. Det häller ner utanför!!
Vi konstaterade igår, min kollega och jag, att vädret i Bergen (med 200 regndagar om året) och här inte är så olika ändå.
”Men du har i alla fall bättre utsikt!”
”Ja, om man ser den…” 😅

Hur som helst. Idag är planen att baka!
Får se hur mycket det blir, eller om jag tappar lusten sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund