Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog mig ändå ut i mörkret, hostar i princip inte längre, bara lite snorig. Omringades av hostande och snörvlande människor. På bussen hem fick vi först vänta nästan tio minuter eftersom en man satt sig längst fram med sin hund, en såndär liten som jag tror @tanten och @tuaphua har. Föraren vägrade att köra innan de gick bakåt i bussen. Till slut gick han och hamnade bredvid mig. Stackars hunden blev helt squoshad pga extrem manspread. Slutade med att jag hade den i knät ovanpå min väska. Hunden hade tungan ute hela tiden. Frågade och tydligen hade de dragit nio tänder på den för några år sedan. Tyckte synd om hunden, kan inte vara bekvämt.

Hunden hade tungan ute hela tiden. Frågade och tydligen hade de dragit nio tänder på den för några år sedan. Tyckte synd om hunden, kan inte vara bekvämt.
Dåliga tänder är en följd av små munnar och en disposition för det som inte uppmärksammats tillräckligt.

"Förlamad tunga" (hanging tounge syndrome) är också ett fel som dyker upp på vissa hundar av olika raser.. Vad jag vet (?) så lider inte hunden av det.

Så himla skumt. Sparky hade nyss ännu en liten episod. Alltså yttepytteliten.
Tre nys, ett par hulkningar, kanske fem andetag med öppen mun - sen var det bra.
Hon har fått en puff till fast hon redan fått en jättenyss.

Jag förstår inte vad det är med eftermiddag/kväll som triggar.
Jag äter samma saker, har inte duschat eller satt på parfym/deo, gör inget annorlunda alls.
Inte hon heller, hon älskar sina rutiner så vi gör samma som vi gjort i 8+ år. Samma mat, samma mängd...
Vafan.

Sitter just nu och tittar på videos och håller koll på katten.

Så himla skumt. Sparky hade nyss ännu en liten episod. Alltså yttepytteliten.
Tre nys, ett par hulkningar, kanske fem andetag med öppen mun - sen var det bra.
Hon har fått en puff till fast hon redan fått en jättenyss.

Jag förstår inte vad det är med eftermiddag/kväll som triggar.
Jag äter samma saker, har inte duschat eller satt på parfym/deo, gör inget annorlunda alls.
Inte hon heller, hon älskar sina rutiner så vi gör samma som vi gjort i 8+ år. Samma mat, samma mängd...
Vafan.

Sitter just nu och tittar på videos och håller koll på katten.
Julpynt uppe hon reagerar på?

Dessa blev fina men tycker inte de är så goda som de ser ut. Har egentligen tänkt samma varje gång så lite onödigt att baka dem 😅

IMG_0234.webp

Kolapajen blev supergod :d

Tycker mig också ana vad som skulle kunna vara minskade symptom (även om eftermiddag/tidig kväll generellt är då jag mår bäst). Håller alla tummar att det faktiskt är medicinen som fått effekt 🤞

Eftersom jag hade kikärter i frysen tänkte jag att en kikärtsgryta kanske vore en god idé.

Ingen god idé. Den smakade inget vidare. Trots extra kryddning. Hällde t.o.m. i lite citronjuice för att den var för jolmig i smaken.

Nu har jag lunch för ett gäng dagar att plåga i mig.
:meh:

Har varit på promenad med spionens bästis och hans husse. Bästisen smet sedan innan husse hann stänga dörren och han (hunden) smet ut och fram till oss där vi gick en bit bort. Han ville ha en längre lekstund ju! :D Jag och spionen fick gå hem med honom, stackars spionen blev glad och trodde det var en playdate även hemma hos dem på gång, men han blev tyvärr lurad.

Duschat och sitter nu här med något att äta. Ska försöka komma i säng i tid i dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund