Så ska den se utDet finns ju typ sjuhundra olika sådana, men de mår bäst utomhus eftersom de behöver säsongerna.. men man kan flytta dem till sin egen trädgård ibland.![]()
"Vanliga" i kruka för mig är de här:
Visa bifogad fil 183621
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så ska den se utDet finns ju typ sjuhundra olika sådana, men de mår bäst utomhus eftersom de behöver säsongerna.. men man kan flytta dem till sin egen trädgård ibland.![]()
"Vanliga" i kruka för mig är de här:
Visa bifogad fil 183621
NejlikorOh men den är ändå rätt lik utomhusbunkarna tycker jagJag tycker bara ormbunkar i skogen är fina, kanske lite udda att tycka, men jag är ju lite udda av mig typ!
Min favoritsnittblomma är ju inte ros utan sådan där vit man har på begravning ofta, jag har glömt namnet, men gissar att många vet vilken jag menar. Liljekonvalj är ju dock favorit över alla, skulle vilja ha sådan inne också
![]()
Jag älskar också ormbunkar ute men det är rätt svårt att få dem att trivas i trädgård. Inne går bättre men då bör det vara andra typer av bunkar.Oh men den är ändå rätt lik utomhusbunkarna tycker jagJag tycker bara ormbunkar i skogen är fina, kanske lite udda att tycka, men jag är ju lite udda av mig typ!
Min favoritsnittblomma är ju inte ros utan sådan där vit man har på begravning ofta, jag har glömt namnet, men gissar att många vet vilken jag menar. Liljekonvalj är ju dock favorit över alla, skulle vilja ha sådan inne också
![]()
JAAA! Tack! Avskyr att jag glömmer ord!Nejlikor
Har man inte vanligtvis liljor på begravningar? Eller rosor då.Nejlikor
Jag älskar ormbunkar i skogen men det betyder ju inte att jag inte kan älska de jag har i krukor också.Oh men den är ändå rätt lik utomhusbunkarna tycker jagJag tycker bara ormbunkar i skogen är fina, kanske lite udda att tycka, men jag är ju lite udda av mig typ!
![]()
Synd att de inte vill trivas inne!Jag älskar också ormbunkar ute men det är rätt svårt att få dem att trivas i trädgård. Inne går bättre men då bör det vara andra typer av bunkar.
Du tänker på liljor helt enkelt?
Ingen aning, men det har man kanske, har inte tänkt på det utan mest fått höra att min favoritblomma är begravningsblomma.Har man inte vanligtvis liljor på begravningar? Eller rosor då.
Grejen med begravningar är ju att man anpassar dem efter personerna. Jag förknippar vita liljor och rosor med generella kyrkliga ting, lite oklart varför.Synd att de inte vill trivas inne!
Har man liljor på begravningar? Nejlikor var ordet jag saknade.När min syster dog gjorde jag och min andra syster två egna kransar, vi hade granris som grund runt kransen och sedan mycket ormbunkar samt olika blommor där nejlikor nog var mest av. De blev jättefina även om det kanske nog låter fult så här när jag skriver det.
Aha, ja rosor finns nog i mängder nästan när det är begravning, alltid rosor.Grejen med begravningar är ju att man anpassar dem efter personerna. Jag förknippar vita liljor och rosor med kyrkliga ting, lite oklart varför.
Det är jätte vanligt med nejlikor på begravning i sverige och rosorJag älskar ormbunkar i skogen men det betyder ju inte att jag inte kan älska de jag har i krukor också.![]()
Personligen har jag nog sett fler liljor än nejlikor på begravningar.Det är jätte vanligt med nejlikor på begravning i sverige och rosor
När kära mormor dog ifjol var blommorna ett höstarrangemang. Som sagt väljer man förstås det som passar personen bäst.Synd att de inte vill trivas inne!
Har man liljor på begravningar? Nejlikor var ordet jag saknade.När min syster dog gjorde jag och min andra syster två egna kransar, vi hade granris som grund runt kransen och sedan mycket ormbunkar samt olika blommor där nejlikor nog var mest av. De blev jättefina även om det kanske nog låter fult så här när jag skriver det.
Och nu verkar det vara över. Matförgiftning igen? Magsjuka går kanske inte över så fort?Okej. Det var så.