Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh men den är ändå rätt lik utomhusbunkarna tycker jag :D Jag tycker bara ormbunkar i skogen är fina, kanske lite udda att tycka, men jag är ju lite udda av mig typ! :D Min favoritsnittblomma är ju inte ros utan sådan där vit man har på begravning ofta, jag har glömt namnet, men gissar att många vet vilken jag menar. Liljekonvalj är ju dock favorit över alla, skulle vilja ha sådan inne också :D
Nejlikor

Oh men den är ändå rätt lik utomhusbunkarna tycker jag :D Jag tycker bara ormbunkar i skogen är fina, kanske lite udda att tycka, men jag är ju lite udda av mig typ! :D Min favoritsnittblomma är ju inte ros utan sådan där vit man har på begravning ofta, jag har glömt namnet, men gissar att många vet vilken jag menar. Liljekonvalj är ju dock favorit över alla, skulle vilja ha sådan inne också :D
Jag älskar också ormbunkar ute men det är rätt svårt att få dem att trivas i trädgård. Inne går bättre men då bör det vara andra typer av bunkar. :)
Du tänker på liljor helt enkelt?

Jag älskar ormbunkar i skogen men det betyder ju inte att jag inte kan älska de jag har i krukor också. ;)

Jag älskar också ormbunkar ute men det är rätt svårt att få dem att trivas i trädgård. Inne går bättre men då bör det vara andra typer av bunkar. :)
Du tänker på liljor helt enkelt?
Synd att de inte vill trivas inne!

Har man liljor på begravningar? Nejlikor var ordet jag saknade. :) När min syster dog gjorde jag och min andra syster två egna kransar, vi hade granris som grund runt kransen och sedan mycket ormbunkar samt olika blommor där nejlikor nog var mest av. De blev jättefina även om det kanske nog låter fult så här när jag skriver det.

Har man liljor på begravningar? Nejlikor var ordet jag saknade. :) När min syster dog gjorde jag och min andra syster två egna kransar, vi hade granris som grund runt kransen och sedan mycket ormbunkar samt olika blommor där nejlikor nog var mest av. De blev jättefina även om det kanske nog låter fult så här när jag skriver det.
Grejen med begravningar är ju att man anpassar dem efter personerna. Jag förknippar vita liljor och rosor med generella kyrkliga ting, lite oklart varför.

Grejen med begravningar är ju att man anpassar dem efter personerna. Jag förknippar vita liljor och rosor med kyrkliga ting, lite oklart varför.
Aha, ja rosor finns nog i mängder nästan när det är begravning, alltid rosor.

Vi hade den billigaste kistan, en slags kista gjord av spånskiva eller något, man brukar ha ett kisttäcke över, men vi valde att inte ha det utan istället skrev alla på begravningen en hälsning till henne och hennes barn satte fast några ballonger på den. (Vi är lite udda i vår familj, min man fick maskrosor på sin kista av någon som sa farväl ;)) Men att skriva på kistan som vi gjorde är nog det finaste jag varit med om faktiskt. Finare än ett kisttäcke blev det ju med alla fina ord om henne.

Kan man äta raggmunk nu? Är hungrig eller sugen och nej jag tänker inte ställa mig o göra dom från början, har 2 st i kylen från igår.

Beställde nya "mjukisbyxor" till mina örsnibbar igår = mjuka silokonsmycken (modell dyrare, inte billigt silikon..) till mina töjda hål i öronen :D . Har ett par grå sedan innan, som jag köpte på rea för att testa. Och nu var det lite påskkampanj så köpte ett par svarta. Liiiite snyggare. Vansinnigt mjuka, lätta och bekväma (därav "mjukisbyxor"), känns inte alls vare sig när jag sover eller tränar. Beställde en ny ring till näsan också (septum), min är sliten så har tappat den några gånger nu :cautious:

Dags att göra mig klar för jobb!

När kära mormor dog ifjol var blommorna ett höstarrangemang. Som sagt väljer man förstås det som passar personen bäst. <3

Ska in till centralorten idag och hämta nya gardiner och en gardinstång. Hoppas det inte är plockepinn på vägarna. Funderar på om vi ska stanna till hos mor och far eller om vi bara ska hämta det vi behöver och åka hem igen.

Maken slapp jobba inatt, fick börja nu på morgonen istället. Skönt det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39