Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde förresten inte låte bli att köpa en ormbunke när jag var i butiken. Jag har sneglat på henne sedan tidigare i veckan och nu hade de bara två kvar så var orolig för att jag skulle bli utan, så jag köpte!
1775423866481.webp

Det är söndag (eh måndag nu dock) och det brukar vara städdag för mig, men eftersom jag känt mig hängig och lite dålig hela helgen har jag inte städat ett dugg i dag. Tar det i morgon tänker jag. Tror jag klarar av att sova i sängen en natt till i samma sängkläder.

Pratade länge med dottern i dag och vi kom in på musik, hon börjar bli lik sin morsa i musiksmak till och med! Ibland kommer hon på sig själv i både musik och annat när hon säger något att hon låter som mig och resonerar som mig, tänker då "herregud, det gick fortare än jag trodde att bli som mamma!" :D Hon själv tycker också att jobbet hon har nu på lasarettet har gjort henne väldigt gott i att känna sig vuxen, och det blir jag glad av att höra, hur hon har vuxit av det.

I övrigt har jag rastat hundar och ätit knäckemacka samt havregrynsgröt. Inte förrän nästa vecka det blir matlagning ;)

Jag har smördeg i frysen, vad kan man göra med det? Måste det vara bakverk med det?

Det finns ju typ sjuhundra olika sådana, men de mår bäst utomhus eftersom de behöver säsongerna.. men man kan flytta dem till sin egen trädgård ibland. ;)
"Vanliga" i kruka för mig är de här:
Visa bifogad fil 183621
Oh men den är ändå rätt lik utomhusbunkarna tycker jag :D Jag tycker bara ormbunkar i skogen är fina, kanske lite udda att tycka, men jag är ju lite udda av mig typ! :D Min favoritsnittblomma är ju inte ros utan sådan där vit man har på begravning ofta, jag har glömt namnet, men gissar att många vet vilken jag menar. Liljekonvalj är ju dock favorit över alla, skulle vilja ha sådan inne också :D

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok