Magsjuka brukar väl vara sådär tolv-tjugofyra timmar?Och nu verkar det vara över. Matförgiftning igen? Magsjuka går kanske inte över så fort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Magsjuka brukar väl vara sådär tolv-tjugofyra timmar?Och nu verkar det vara över. Matförgiftning igen? Magsjuka går kanske inte över så fort?
Här blåser det fortfarande rätt rejält. Kanske avvakta lite med att köra?Ska in till centralorten idag och hämta nya gardiner och en gardinstång. Hoppas det inte är plockepinn på vägarna. Funderar på om vi ska stanna till hos mor och far eller om vi bara ska hämta det vi behöver och åka hem igen.
Maken slapp jobba inatt, fick börja nu på morgonen istället. Skönt det.
Sitter och fundera på samma sak. Avstår nog för det är ren nöjesåkning som jag planeratHär blåser det fortfarande rätt rejält. Kanske avvakta lite med att köra?
Katten stirrar med stora pupiller upp mot samma hörn hela tiden. Jag hoppas att det bara är en blomfluga för jag kan inte se någonting.![]()
Megara gör precis samma sak ibland. Fattar aldrig vad det är hon tittar på när hon stirrar in i väggen.
Katter är mystiska djur.Elton har börjat att stirra på lampan i sovrumstaket! Och gör något ljud, så det är säkert någon insekt där. Men jag varken hör eller ser något. Tycker inte om när de stirrar på saker som inte finns![]()
![]()
Jättesvårt att veta tycker jag. Vi får se.Magsjuka brukar väl vara sådär tolv-tjugofyra timmar?
Oförskämt, du som skulle värma dina raggmunkar!Men va fan, hela byn blev bäckmörk
Jag menade mest att det inte är ovanligt att det går över rätt fort.Jättesvårt att veta tycker jag. Vi får se.
Här kommer det i byar, men inte alls ofta. Tror det är rätt lugnt nu ändå.Här blåser det fortfarande rätt rejält. Kanske avvakta lite med att köra?
Här har det tyvärr gått åt andra hållet och tagit i mer igenHär kommer det i byar, men inte alls ofta. Tror det är rätt lugnt nu ändå.
Kollade prognosen och det ska ligga runt 16 i byarna. Mycket, men överkomligt.Här har det tyvärr gått åt andra hållet och tagit i mer igen.
Varför har ni inget vatten?Vi har ingen storm så ström har jag
Men inget vatten
De satte på nödvattnet i en timme
Jomentjena
Affären var inte öppen så kunde inte köpa dunkar
Fick hitta alla flaskor och hinkar jag kunde
Men imorgon kanske vi får vatten tillbaka
Ska dock gå till en fastighet lite längre bort där de trodde att de hade vatten
Till mormors begravning gick jag upp på fjället för att plocka smörbollar då de hade blommat över längre ner.När kära mormor dog ifjol var blommorna ett höstarrangemang. Som sagt väljer man förstås det som passar personen bäst.![]()
Träjon växer i massor här. Hade hellre haft spjutbräken för deras unga skott går tydligen att ätaJa den ser inte ut som mina ormbunkar i trädgården