Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagar mat.
Kokt potatis, rotfrukter i ugn, kycklingfilé i ugn och bearnaisesås till det. Vet inte annars vad för sås jag kan ha med tanke på ingen mjölk och inga ersättningsprodukter hemma. Så det får bli lite udda. Egentligen skulle jag inte ha kokt potatis men ville koka upp de jag hade av den påsen så att jag kan steka dem i veckan, så kanske struntar jag i potatis helt i dag? Men det är ju gott :D Rotfrukterna är morot, palsternacka och rödbeta, rödbeta har jag nog aldrig testat i den formen. Palsternacka älskar jag dock.
Nåja, det blir mat av det och matlådor igen.

Spionen träffade sin bästis i dag istället för i går, det var inte nöjda med att vi hoppade över igår, den som inte tror att hundar har koll kan få låna spionen och hans bästis, DE har koll, på klockan och dag! Vi fick verkligen höra deras åsikter över det! Och i går lurade spionen ut mig sent på kvällen för jag trodde han var nödig- icke, han ville träffa sin bästis! Rutiner är rutiner och de bryter man inte ostraffat :D Rottekotten bara skakade på huvudet åt honom-du har för mycket åsikter, tänkte hon nog :D

Har kört diskmaskinen och tvättmaskinen också och torktumlaren är nog färdig nu också. Ska renbädda sängen innan jag lägger mig, men i morgon när jag ändå är ledig tar jag resten av städningen.

Här är lovet den här veckan. Vi kör lovskola tis-tors. Det brukar vara mysigt. Sen har jag inläsningsdag på fredag.
Ligger i sängen och ser på serie.
Får se när de blå vill sluta sig.

Ska se om jag kommer ihåg att ta ett kort imorgon, de ser rätt trevliga ut. :)
En sån här stenbricka får man. Jag hatar dem när det är fler än typ sex stycken. :D

20260406_142628.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn