Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick redan svar från rekryteraren idag om att företaget ville ha en intervju med mig nästa vecka :eek:
Blir också på distans då de sitter i Tyskland och USA.

Jag funderar på om jag ska ställa frågan om varför de vill ha en konsult först innan de anställer :sneaky:

Har fnattat runt mellan jobb, vovvens daghem, hovslagare, besök på kommunhuset, Willys och tillbaka till stallet. Extra dum i huvudet pga migränmedicin är jag också.
Nu är jag trött och uppvarvad och ska vila en stund innan en kvällsridtur.

Varit och hämtat en fullmakt hos min syster. På vägen hem passade jag på att köpa lite ampelliljor. Tre mellan och en stor. Två av mellan ska ges bort till gulliga kattvakter. Den stora satte jag ner på golvet. Vi får se hur länge den lever.

20260409_163905.webp

Lagar mat igen. Tycker mig vara hungrig så lika bra att sätta igång. Småkikar på en av Jurassic Park filmerna, sedan har jag sett alla på Netflix. Blir bara 5 så fattas näst sista och sista, minns inte ens vad de heter, Domino eller liknande hette väl en?

Varit ute på skogspromenaden i solskenet, vackert väder men mössa och handskar pga blåsten. Passade på att borsta ur pälsen mer på T, han har massor under magen och det var inte populärt! Men det är klart, en massa underull som blir blöt och skitig av alla lerpölar så det luggas. Voffan tyckte tydligen att jag var stygg så hon slog mig med en sex m lång björk i skallen så mössan åkta av. Som tur var så var björken murken och gick av. Vi avslutade promenaden som vänner iaf.

Stått och borstat av en massa löspäls på hästarna, typiskt att jag på något vis allt hamnar i vindriktningen. :crazy: Stöv, intorkad lera och löspäls rök omkring oss. Jobbade bakvänt som började med borsten men sen övergick till den tandade sidan av svettskrapan då de fällde så mycket.

Som vanligt med djuren, kliar jag en hund stutsar den andra upp bredvid och sen ska bägge två slåss om uppmärksamheten. Står jag i hagen och borstar är det på samma vis, hästar som backar upp och emellan, står och slickar på ärmen, upp i ansiktet, lyfter ett ben så jag ska komma åt bättre. "Nu var det ju min tur. " "Nej, hon är inte klar med mig." "Nu vill jag ha allt focus på MIG." "Men hon har redan borstat dig under magen och ena sidan, nu vill jag att hon borstar på MIG." Osv, osv. 😅

Kommer hem och ska vila innan nattskiftet, ja då är det två katter som ska sova under täcket. 🥰

Har inget att göra på jobbet :down:
Synd att inte någon uppfunnit teleporteringen än - jag hade behövt en hjälpande hand på jobbet idag...

Jag har varit ledig sedan förra tisdagen och kommer till jobbet för att upptäcka att den enda kollegan som skulle ha jobbat med mig idag fick vara akut ledig pga privat kris. Av de andra två i teamet så är en hemma med en bruten handled och den andra har sina två dagars påsklov :cautious:
Mitt kontor är flyttat till nya lokaler, men inte uppackat.
När jag startar datorn så dör skärmen, IT-support har möte och kan inte komma med en ny förrens efter 1 timme.
Arbetskamrater från övrig verksamhet ringer och har halva kriser (vilket dom alltid har, tycker dom :meh:), jag har ingen aning om vad som blivit gjort eller vad som sagts när jag varit borta *pust*.
Rider ut den värsta stormen, IT fixar ny skärm och jag börjar packa upp kontoret samtidigt som jag ska göra 3 personers jobb på mina 50%.

När jag kom hem så har jag varit på låååång vovve-promenad för att andas in skogen och sedan duschat. Jag är rätt så mör nu! Det blir nog en tidig kväll :sleep:

Har hämtat ut paketet med mina "nya" Höganäs-tallrikar och assietter - SÅ himla nöjd, så fina och ser fina ut ihop också (två helt olika gröna färger). Och fint skick. Yay!

Handlade lite också och har diskat. Nu ska jag köra ett pass på gymmet. Känner mig pepp även om jag är trött. Har med mig en god dricka och en proteinbar som en liten treat.

Tog mig ut i förrådet och upptäckte att jag hade FEM plastbackar med baby/barnkläder för. Herregud. Tvättmaskinen har snurrat och nu har jag slut på plats att hänga på (trots tre torkställningar + torkvinda ute. 😅) och hälften kvar att tvätta. 😵‍💫

Petat ned sättlök och potatis i trädgårdslandet också.

Magen är fortfarande kaos. Men hjärnan är på G! 😅

Lagar mat igen. Tycker mig vara hungrig så lika bra att sätta igång. Småkikar på en av Jurassic Park filmerna, sedan har jag sett alla på Netflix. Blir bara 5 så fattas näst sista och sista, minns inte ens vad de heter, Domino eller liknande hette väl en?
Jag försökte titta på dem i vintras men den näst sista var så dålig att jag vägrade betala för att se den nyaste. Bara som ett heads up. :D

Har jobbat lååång dag idag känns det som. De vanliga Torsdagshusen och sedan de extrasysslor som jag skippade i ett av Onsdagshusen för att få sluta tidigt igår. Idag har det mest regnat och haglat så det var klart rätt val. :)
Har också skickat ett mess till Onsdagshuset för att höra när de egentligen kommer hem från semestern, det vore bra att veta hur länge jag ska vara kattvakt. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund