Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på skogspromenad men det var lite väl mycket folk för min smak. Märks att det är påsklov.
När jag skulle göra middag fick jag världens aura och efterföljande migrän. Det var längesen nu men jag hade medicin hemma som tur var.

Kanske, fast det vore ju konstigt? Min kompis kan i alla fall använda mitt konto för att titta i Sverige, till exempel.
Ja, det går ju fortfarande, de utgår ju från IP adressens location. (Har jag för mig.)
Det är iallafall så med tex Netflix, att utbudet beror på var man är. Är ju delvis därför som VPN är populära, man kan hoppa till ett annat lands server och därmed se ut som att man sitter i USA och få deras utbud.

skitdag!! Först gick min spade av och lagom till att det blev mörkt ,gick ett gäng proppar som popcorn och vi har skruvat bort halva köket i tron om att det var hällen som ställde till det, men nej så var det inte heller utan verkar var taklampan eller en kontakt i tv rummet, så nu har jag dragit förlängningskablar till tv,laptop o bredband.

Ja, det går ju fortfarande, de utgår ju från IP adressens location. (Har jag för mig.)
Det är iallafall så med tex Netflix, att utbudet beror på var man är. Är ju delvis därför som VPN är populära, man kan hoppa till ett annat lands server och därmed se ut som att man sitter i USA och få deras utbud.
Jag är en sådan n00b. :D

Nä, @Masqueradee får skaffa sig en VPN, tex NordVPN och då kunna byta server :D

Jag har en gratis VPN men Netflix märker tyvärr av den så jag kan inte rekommendera någon som jag vet funkar.
Jag har provat flera olika VPN för att kunna se på svensk TV men än så länge har de genomskådat varenda en. Jag tror flera av de större streamingtjänsterna börjar vara rätt savvy på dem.

Jag är trött, ledsen, har ont och känner mig totalt uppgiven. Jag kan jobba fyra till fem timmar sen har jag så ont i nacken att jag inte kan fokusera. Får jobba igen all tid på kvällarna. Läkarbesöket idag gav inget mer än att öka medicinerna. Så jag får fortsätta stressa livet ur mig för att klara av att jobba heltid 😢 kommer säkerligen leda till någon slags utbrändhet istället. Känns som jag är på väg rätt in i väggen just nu.

Jo det gör det, men jag hade hoppats på att kunna nyttja den 7 dagars gratisperiod, alt köra en månad och de om det fanns något annat spännande att se :)
Jag tycker att det är en riktigt bra streamingtjänst och väl värd att prova på. Om inte annat BARA för "The Boys" liksom. :)

Jag har provat flera olika VPN för att kunna se på svensk TV men än så länge har de genomskådat varenda en. Jag tror flera av de större streamingtjänsterna börjar vara rätt savvy på dem.
Det misstänker jag också :(
Jag begriper dock inte riktigt varför, det borde ju inte påverka deras inkomst då personerna fortfarande måste ha betalda konton på deras tjänster.
Men kanske det har något med rättigheterna som @sjoberga nämnde och att streamingsföretagen måste göra sitt bästa för att förhindra sånt här 🤔

• Gilla
Reactions: Sel
Jobbat och direkt fixat stallet och även klättrat pållan vid hand, och efter matlagning och middag och hushållsfix så är jag sådär skönt trött i soffan till Sveriges Mästerkock ☺️.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund