Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att jobba. Drömt mardrömmar och märkliga drömmar. Missade ett SJ-tåg, spionen kom inte med där han skulle och min packning blev kvar på tåget men återfanns på min hållplats. Dock inte mina skor som plötsligt inte var på mig. Vad i all sin dar har min hjärna sysslat med?! Vore god idé att sova istället för att fantisera ihop manus till någon bok/film!

Tack. Det är bara svårt att komma bort från känslan just nu när man är mer som ett kolli och inte en självständig person.
Du är fortfarande du. :heart Hela vår vardag och kultur är så fokuserad på vad vi gör, presterar och bidrar med så att vi lite till mans ofta glömmer (särskilt när det gäller oss själva) att vi faktiskt tycker alla människor är lika mycket värda oavsett kapacitet och funktionsnivå. Att bli så påverkad som du är nu rycker undan alla ”kryckor” vi har som låter oss göra och prestera så vi kan känna att vi duger. Men du duger precis som du är ÄVEN när du har stort hjälpbehov. :heartAnnars skulle det ju bara vara ett hyckleri det här vi pratar om att vi duger som vi är, om det bara gällde när vi är kapabla.

Men det är inte konstigt att du tvingas möta de tankarna/demonerna nu, i och med din situation. ❤️ och inte heller är det konstigt eller ens personligt att du känner som du gör nu när hela den politiska samhällsdebatten också går mot att tycka att de som inte ”gör rätt för sig” inte är värda samhällets stöd. Men det ÄR du.

För mig hjälper det att ”vara snäll” mot också de jobbiga känslorna, låta de finnas men lite som ett barn som behöver tröst och guidning snarare än en demon som äter upp mig.

Hoppas om du inte får öppningar mot korttidsboende kan diskutera hemtjänst så du får hjälp i vardagen. Och att du får bra hjälp ❤️

Hemma och jobbar i dag. Kunde smita ner på blixtvisit till butiken nära mig och köpa tomat så jag kan äta hamburgare till lunch. Till min stora glädje hade de fått in några stycken av arlas nya päronglass yoghurt. Den ska jag testa sen i eftermiddag!
Annars som vanligt: Får en himla massa gjort när jag inte är på jobbet :D Typ så mycket och så fort att jag snudd på kommer ha för lite att göra i dag. Hinner kanske med att planera lite jobb framöver då! :up:

Alla 840 är nu klara.
Nu ska jag pressa dem och sen lägga mönster och sy ihop dem.

Bifogade filer

• IMG_7428.webp
    IMG_7428.webp
    287,5 KB · Visningar: 62
Intressant. Bestämde mig för att ta itu med disken. På med diskhandskar, bra musik och sätta igång. Jag har så torra händer med småsår att det inte går att diska utan diskhandskarna. Hann ordna lite av det värsta, sedan lossnade en stor del av ena diskhandskens fingerspets. Ungefär som om jag klippt av den. Men jag hade inte hunnit hantera något vasst öht.

Väljer att tolka det som att jag inte ska diska nu, utan istället fixa med annat här hemma och därefter ge mig ut på promenad i solen :p

Sitter på bussen och funderar över livet. Känner mig både trygg och helt vilsen, samtidigt. Det är en märklig känsla, som också triggar ångest hos mitt kontrollbehov (i betydelsen: den del av mig som har ett stort behov av att ha koll på läget, veta vad/hur/varför jag gör och vart jag ska osv. Den delen av mig får lite panik och stressas av den där vilsenheten. Hon trivs med struktur, och gillar inte att treva och famla.).

Intressant. Bestämde mig för att ta itu med disken. På med diskhandskar, bra musik och sätta igång. Jag har så torra händer med småsår att det inte går att diska utan diskhandskarna. Hann ordna lite av det värsta, sedan lossnade en stor del av ena diskhandskens fingerspets. Ungefär som om jag klippt av den. Men jag hade inte hunnit hantera något vasst öht.

Väljer att tolka det som att jag inte ska diska nu, utan istället fixa med annat här hemma och därefter ge mig ut på promenad i solen :p

Promenad i solen är alltid rätt :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn