Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var nyss ute en snabb kissrunda med vov innan kvällskissningen och här ligger det både snö och hagel från tidigare idag. Tog det säkra för det osäkra och vände hem igen när jag upptäckte hur mycket snö som låg kvar och att jag hade fel skor på mig.

Förstår inte aaaaaalls varför sambon tycker jag har så mycket frukt och bär i frysen (hela översta lådan fylld) 😂, men är ju så gott 😍😋 (nedersta och minsta fryslådan är fylld med grönsaker 😊👍). Passade på att gå igenom skåpen och bädda rent och lite annat som jag inte hinner imorgon när jag "bor" på jobbet 😊, medan sambon var hos mamma och hennes särbo och jobbade med veden 😊. Sen framåt kvällen släppte han av mig I stallet medan han for till blacka och veckohandlade och tankade min bil och jag hann både fixa boxen snabbt och effektivt och gå med pållarna någon halvtimme, skönt med promenad när jag mest varit inne idag ☺️.

Ska börja packa ihop extradjuren, de kommer och hämtar dem vid åtta. Ska bli skönt att ha köket för mig själv och mina egna djur igen, även om geckon är väldigt söt. :D
Det blev en längre vistelse än väntat då husses familj var tvugna att åka till Polen för begravning. Ingen vits att ta hem djuren för två dagar och sedan lämna dem igen tänkte jag så de har varit här hela tiden.

Skönt att man äntligen kan sitta i uterummet på kvällstid med lite egenfinansierad sol i taket.

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    241,2 KB · Visningar: 39
Började titta på From men klarade inte av det, får ta en bit i taget under några dagar kanske. Tittar på ett avsnitt av Chicago PD nu.

Magen småvärker fortfarande, kan inte låta bli att oroa mig för att det ska eskalera och bli som i går. När jag äter försöker jag äta snäll mat i alla fall, har med andra ord bara blivit macka i dag. Gott dock! Te till är ju inte heller fel, så jag hoppas att mina vänliga försök låter magen lugna ner sig och komma till ro istället!

Ska bli väldigt skönt att sova, känner mig utmattad fullständigt, trots att jag faktiskt har sovit lite i dag också. Inte riktigt så här jag hade tänkt mig helgen!

Velar fram och tillbaka om jag ska köpa lim och häftpistol och sisalrep så jag kan laga mina klöspålar + en intern hårddisk eftersom flera av de jag har i datorn just nu är defekta och i risk att dö

Ska välja utförare av hemtjänst. Alla har ungefär lika dåliga betyg. De brister i bemötande, respekt, och dåliga språkkunskaper enligt recensioner på nätet. Hittade undersökning från Socialstyrelsen av hur nöjda brukarna är med hemtjänsten i
landets kommuner. Göteborg kom på plats 273 av 290. Så känns ju som att det inte spelar någon roll. Ska testa iallafall men funkar det inte eller jag känner att det brister i bemötande avslutar jag allt utom trygghetslarm och anlitar privat företag för den hjälpen jag behöver.
Jag tänker att i alla fall språkkunskapernas låga siffror kan bero på att det är många äldre som brukar hemtjänst och att det är svårare för dem att kommunicera med personal med mycket brytning och som annars kanske kan använda engelska som stöd. Jag hoppas att det kommer att fungera för dig. <3

Vaken och tankarana snurrar. Det gär inte att greppa aslt som har hänt sedan den 11 april när jag vaknade med ansiktsförlamning. Att gå från att kunna göra allt själv till att inte kunna förflytta sig utan stöd är som att det finns två liv ett före och ett efter. Jag förstår knappt vad som har hänt denna veckan.. Någon bestämde sig för att ta med mitt liv och gå med det utan att komma tillbaka. Kvar blev jag. Känner mig som ett tomt skal utan innehåll.

Jag vaknade precis och har skitont i halsen. Jag trodde att det nog var på väg.
Tänkte att jag skulle brygga lite honungsvatten bara men tog mig en närmare titt på teét jag fick från Marocko, och minsann om det inte är lemon balm - vilket sägs hjälpa vid bland annat förkylning. En generellt mycket hjälpsam växt! Så nu blir det en snabb tekopp med honung innan jag försöker somna om.

Glad för att jag lyckades laga torkvindan som trillade i vinden igår. Där sparade jag en del pengar :up: ! Den hade rostat sönder längst ner (biten som är under mark), men det gick att bryta bort den biten, flytta på plastringen och sedan stoppa ner torkvindan igen. Ja, det blir ett par decimeter kortare, men det gör inte så mycket :) .

Vaknade straxt innan fem, sommartid innebär att min hjärna tycker att sömn är överskattat. Så just nu snittar jag ca 5h/natt och längre fram i sommar kommer det krypa ner mot 3h/natt. 😅😮‍💨
Nåväl, låg kvar och drog mig och skämdes - åter igen - bort av sonen som smugit ner och fixat frukostbricka till mig. Grattis framtid partner till det barnet! 😅🥳

Har satt två bröddegar på jäsning, ett grytbtöd som jag inte provat innan och sedan mina vanliga frallor med havre. :d

Har hunnit tvätta en maskin också och ska hänga ut den i solen snart, ska bara kliva ur pyjamasen och i riktiga kläder först.
Och släppa ut hönsen förstås!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9