Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade efter midnatt nån gång och vaknade som vanligt allt för tidigt. Var på toaletten och la mig sedan och drog mig en stund innan en kort promenad med vov. Nu har både fyr- och tvåbeningar ätit frukost och jag har lagt mig igen för att läsa igenom nyheterna mm.

Timern på motorvärmaren står på 10 så då åker vi till stallet och skogspromenaden. Planerar att tvätta bilen idag så måste köpa svamp och bilschampo, har tillgång till tvätthall. Jag måste även röja ur den, behöver lämna in den på service så då kan den inte se ut som en soptunna. :meh:

Är igång sedan några timmar. Tvättar, har lagt upp ett par saker på Tradera som såldes = packat ett par paket. Insåg att två av mina kappor är/blivit en storlek för stora (buhu..! :( Levt i den ena sedan i höstas, fram tills skinnjackan fick komma fram nu i veckan.) så har beställt en storlek mindre - en favoritmodell som är på rea nu (yay!). Gosat med katten, såklart. Ska gå en sväng till återvinningsstationen när jag varit nere i tvättstugan nästa gång.

Druckit te och ätit choklad och varit lite social m h a telefon och dator.
Ska ta mig ut på en cykeltur. Det är visserligen Promenadens dag, men eftersom jag gick 13000 steg i nya skor igår så tar jag det lugnt med promenerandet idag.

Hade migrän i går så kunde inte koncentrera mig på text men nu har jag skannat av tråden. Syr ihop yoyos idag. Det tar sin tid. Fick gå i mellan med att byta linning på sonens nya byxor till en lite bredare och med dubbelknäppning. Han köpte mera tyg igår så det är tvättat i väntan på klipp och sömnad men orkar inte sitta vid maskinen idag.

Ta hand om er ❤️

Sitter i gräset och fotar terrängritt. Strålande solsken och 15 grader. Kunde ha det sämre.

Dagen började dock mindre bra för råkade repa grannens bil när jag backade ut och hade lite för mycket koll bakåt och glömde bort att jag har bilar på sidorna också 🙈 Skönt att jag har bra grannar som tog det bra och förhoppningsvis blir det inte så dyrt att fixa för var bara en liten repa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!