Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
13 timmar senare och 28 000 steg senare är jag tillbaka i sängen. Ljuvligt!
Hade jag fått välja så hade jag varit björn. Eller katt.
Dagens joggingrunda innehöll djupsnö, lössnö, skare, packad snö, is och ngn bar fläck.

Tittar på partiledardebatten.
Betydligt spänstigare än när den bara sändes i P1.

Men en hel del floskler och undanglidande svar tyvärr.
Själv är jag nöjd med "min" nya partiledare. :up:

Känner mig lite nere. Har pågått ett lokalprojekt på jobbet. Nya lokalerna som vi flyttar till om några år är alldeles för krånglig resväg till för att jag ska känna någon lust att ens överväga att flytta med.

Dessutom är jag övertygad om att min tjänst kommer att ätas upp av AI inom max fem år..Vi fick en demonstration igår av vad projektet som jobbar med AI hos oss gjort så här långt. Det en handläggare gör på en timme löser AI på 30 sekunder. Solklart att politikerna lägger pengar på projektet nu för att spara pengar i framtiden. Även om budskapet är att ingen ska sägas upp så klingar det falskt. Människor kostar så enkelt är det.

Så måste fundera på framtiden ordentligt känner jag. Är också i en ålder där man sorteras bort på arbetsmarknaden till viss del.

Varit så himla slut idag. Så där totalt tom att jag bara vill gråta. Är så less på det nu!
Satte mig en stund på en pall mellan boxarna och öppnade till gubbarna som fått komma in tidigt pga vädret. De åt och varvade det med att komma och gosa. Ja, och mordhota varann över att någon tittat på den andras mat med. 🙄 I boxen är han så tuff så lillhästen. Ute vet han att sköta sig. 😅
Mys-terapi är guld!
IMG_2286.webp

Känner mig lite nere. Har pågått ett lokalprojekt på jobbet. Nya lokalerna som vi flyttar till om några år är alldeles för krånglig resväg till för att jag ska känna någon lust att ens överväga att flytta med.

Dessutom är jag övertygad om att min tjänst kommer att ätas upp av AI inom max fem år..Vi fick en demonstration igår av vad projektet som jobbar med AI hos oss gjort så här långt. Det en handläggare gör på en timme löser AI på 30 sekunder. Solklart att politikerna lägger pengar på projektet nu för att spara pengar i framtiden. Även om budskapet är att ingen ska sägas upp så klingar det falskt. Människor kostar så enkelt är det.

Så måste fundera på framtiden ordentligt känner jag. Är också i en ålder där man sorteras bort på arbetsmarknaden till viss del.
Internet var ju en fluga och nätshoppingen skulle ju snart dö sa dom ju också så du har helt rätt, det sägs så mycket som i slutänden inte betyder ett skit, pengar styr,,,,, punkt!

Undrar vad alla ska leva av som sorterats bort och ersatts av AI när det slagit igenom fullt ut? Gå på bidrag? Det fattas ju dels massor av enkla jobb redan, och fattas kvalificerad personal inom tillverkningsindustrin så nåt är rejält snett och har varit det länge.

Tränade en liten stund med hunden, gett hund och katt mat, fyllt på mer ved i pannan och nu har jag parkerat mig i sängen. Måste hålla mig vaken en stund och mata pannan en gång till.

Ätit varma mackor ikväll, tittat på presskonferensen och är inte så mycket klokare än att de är oense, vilket vi redan visste. 🙄

Borde dra på mig kläderna och gå ut på kvällens sista kissrunda men det är skönt i sängen. Ja, ja, jag måste ju ändå ut ... :meh:

Kvällsrastat och fått i oss mat. Nollgradigt än och blåsigt så det snöregnar sidledes, urk. Håller tummarna för att det lugnar sig och väglaget ser okej ut till imorgon kväll för isåfall ska jag försöka ta mig till affären och hamstra.

Helt galet trött, det är stressande med sånt här väder. Akvarellträffarna ska sparka igång för den här terminen nästa vecka så nu får vädergudarna skärpa till sig. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund