Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan jag absolut tänka mig :D Det skulle gå riktigt undan med de här två galningarna, eller ännu hellre spionen och huskykompisen! Synd bara att man inte får fatt i några begagnade där jag bor...
Man behöver ingen spark det går lika bra med pulka eller miniskidor.

Kälke, då kan man oxå bromsa med fötterna
Tänker du typ en bob med ratt? Eller typ en plastpulka? Eller en jättegammeldags träkälke? Jag tror vi har dialektala skillnader här. :) Jag har nog aldrig sagt kälke om något till vardag.
I och för sig kan man ju sätta ned fötterna i alla ovanstående men jag föredrar nog att kunna stå upp och även styra om hundarna ska hjälpa till!

Lite beroende på var man befinner sig förstås! Men nu snackar vi ju gator och gångvägar. Ute på isen är det väl bara att tuta och köra! :D

Tänker du typ en bob med ratt? Eller typ en plastpulka? Eller en jättegammeldags träkälke? Jag tror vi har dialektala skillnader här. :) Jag har nog aldrig sagt kälke om något till vardag.
I och för sig kan man ju sätta ned fötterna i alla ovanstående men jag föredrar nog att kunna stå upp och även styra om hundarna ska hjälpa till!

Lite beroende på var man befinner sig förstås! Men nu snackar vi ju gator och gångvägar. Ute på isen är det väl bara att tuta och köra! :D
Jag menade typ en bob eller träkälke, för mig spelar det inge roll bara det är kul, på skidor kommer jag antagligen bryta ett ben eller två :nailbiting:

Nytt konto eftersom det vanliga inte går att logga in på pga lösenordsläcka eller något? :banghead: räknar iaf med att sanda idag. Hela dagen typ. Yay. Sånt skitunderlag att jag tar bilen till jobbet, 1 km bort...

På väg till jobbet. Ngn enstaka minus men det ska bli plus och regn. Hoppas att det kommer ta med sig mycket snö.
Jobb 8-15:30.

Jag blir faktiskt så djävla less postmord lyckades köra ut mitt paket på femte försöket. Till fel ombud för att de felsorterat det.... Så jag kommer säkert inte få det innan jag reser på söndag kan jag inte tänka mig 😡 är en ny telefon och min blir snart avstängd på grund av 2G/3G avstängningen av nätet. Fast min nuvarande telefon stödjer 4G. Mitt paket har nu valsat runt i postmords hantering sen den 9 januari. Varit tillbaka till terminalen fyra gånger.Lastats på bil fem gånger....

Senast ändrad:
Sovmorgon och ska jobba hemifrån idag! Bra dag igår med långlunch hos bästa kollegan som är mammaledig, sen bokklubb på kvällen och prat om allt möjligt. På vägen hem var det helt rent på vägen till sista milen, då slog det om till snö men nyplogat så det var riktigt bra att köra.

Jag blir faktiskt så djävla less postmord lyckades köra ut mitt paket på femte försöket. Till fel ombud för att de felsorterat det.... Så jag kommer säkert inte få det innan jag reser på söndag kan jag inte tänka mig 😡 är en ny telefon och min blir snart avstängd på grund av 2G/3G avstängningen av nätet. Fast min nuvarande telefon stödjer 4G. Mitt paket har nu valsat runt i postmords hantering sen den 9 januari. Varit tillbaka till terminalen fyra gånger.Lastats på bil fem gånger....
Har du provat kontakta dom via appen? Tycker det har varit hjälpsamt efter man kommit förbi deras ai-bot.

Varit ut och skottat... igen. Tungt, moddigt och halkigt så det blev många svordomar. Jag insåg att det var nära meltdown och dags att lägga av när Labradåren började skicka lugnande signaler. :o

Han är duktig i alla fall, han kan numera vara med ute när jag skottar utan att jag behöver ha tummen i ögat på honom. Det hade aldrig gått i våras. Och jag förstår mer och mer att han direkt speglar min sinnesstämning, med allt vad det innebär. Människor kan jag maskera inför, men inte honom.

Förmiddagsfika och sen fortsättning på projekt "återuppliva Duetten", det jobbet pågår nu 7 dar i veckan så det rullar på. Fördelen med att ha jobbet hemma är att jag aldrig behöver åka nånstans och inte behöver ha några fasta tider alls, dessutom kliver jag bara ut genom ena dörren och in genom nästa och jag är i verkstan, jag behöver inte ens gå utomhus för att gå till jobbet eftersom jag bor i samma byggnad som verksamheten. Detta med att bo i en loge och ha verksamheten under samma tak var det nog ingen som riktigt väntade sig att jag skulle göra. :)

Varit ut och skottat... igen. Tungt, moddigt och halkigt så det blev många svordomar. Jag insåg att det var nära meltdown och dags att lägga av när Labradåren började skicka lugnande signaler. :o

Han är duktig i alla fall, han kan numera vara med ute när jag skottar utan att jag behöver ha tummen i ögat på honom. Det hade aldrig gått i våras. Och jag förstår mer och mer att han direkt speglar min sinnesstämning, med allt vad det innebär. Människor kan jag maskera inför, men inte honom.
Kommunikationen mellan djur och människa är universiell, det har jag fått bevis på så många gånger under mitt liv men dom som inte är djurmänniskor har svårt att ta in samspelet. Djur kan ha lika roligt med oss som vi har med dom, det har jag fått bevisat hur många gånger som helst.:heart

Typ hela arbetsgruppen är på distans idag. Trist, men jag förstår dem. Inget roligt väglag.. Jag var nära att vända och åka hem igen imorse.
Det värsta är inte isen, det är modden och att det blir spårigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund