Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var lite som en fånig filmscen, helt ärligt. Men vi har också haft någon spaniel, collies och en vilsen pudel... och det är bara när jag har varit där liksom. Vem vet vad man har missat? 😅
Killen idag ska inte skämmas för mycket tycker jag.
Jisses, jag har aldrig stött på en hund i affärerna ens :D
Han verkar inte behöva skämmas, det verkar vara en djurmagnet i den affären!

• Gilla
Reactions: Sel
Jisses, jag har aldrig stött på en hund i affärerna ens :D
Han verkar inte behöva skämmas, det verkar vara en djurmagnet i den affären!
Det är Otroligt mycket hundar här jämfört med någonting jag upplevt hemma, det är också betydligt vanligare att lämna hund utanför affären - både lös och bunden, så det händer då och då. :)

Lite som en passus: jag är otroligt hundsjuk och är nog lite mer uppmärksam än vanligt, så jag räknade hund när jag var på väg hem längsmed vår korta huvudgata på eftermiddagen igår. Kanske femhundra meter. Femton hundar, och det är inte ens i parken liksom.

Det är Otroligt mycket hundar här jämfört med någonting jag upplevt hemma, det är också betydligt vanligare att lämna hund utanför affären - både lös och bunden, så det händer då och då. :)

Lite som en passus: jag är otroligt hundsjuk och är nog lite mer uppmärksam än vanligt, så jag räknade hund när jag var på väg hem längsmed vår korta huvudgata på eftermiddagen igår. Kanske femhundra meter. Femton hundar, och det är inte ens i parken liksom.
Och jag som går så att jag slipper träffa så många, tre är tre för många! Skulle inte kunna leva där just nu med andra ord, kanske sedan :D Men trevligt ändå med så många och en så inbjudande miljö och samhälle där hundar kan vara med överallt!

Haft lite ångest hela dagen utan att veta varför och nu börjar det bli värre. Känns riktigt jobbigt. Men jag ska till psykologen imorgon, så försöker fokusera på det.

Vad jobbigt, kan det komma av att du slappnar av efter tågresan hem kanske? Bara en tanke. Hoppas du lyckas hålla det i schack, det är verkligen jobbigt det där ❤️.

Och jag som går så att jag slipper träffa så många, tre är tre för många! Skulle inte kunna leva där just nu med andra ord, kanske sedan :D Men trevligt ändå med så många och en så inbjudande miljö och samhälle där hundar kan vara med överallt!
Där på huvudgatan är alla givetvis kopplade och de allra flesta har fullt upp med sitt. Det är sällan man ser någon hund reagera men händer skall promenerar folk bara förbi.
I parkerna och promenaderna runtomkring kan jag tänka mig att det blir rejält jobbig tom man har en mycket reaktiv hund - men för mig som hade terriern gick det ändå himla bra om man betänker hur många hundar som umgås på samma plats och ramför allt hur många som är lösa. Vi hade två incidenter på tretton år här, och med backspegeln på hade jag nog kunnat förhindra den ena.
Visst får man höra det vansinniga "Men Hen vill bara leka!" lite för ofta - men jag får ändå
känslan att oftare än i Sverige travar hundarna förbi varandra med tanke på hur många de är.

När kusinerna som ägt hund hela livet var här stirrade de förvånat både på min hund och alla andras... jag antar att man blir lite hemmablind.
Jag tror dock att de som verkligen kämpar med sina hundar istället stannar hemma i större utsträckning än de skulle göra i en mer kontrollerad miljö, och det är inte heller rättvist.

Där på huvudgatan är alla givetvis kopplade och de allra flesta har fullt upp med sitt. Det är sällan man ser någon hund reagera men händer skall promenerar folk bara förbi.
I parkerna och promenaderna runtomkring kan jag tänka mig att det blir rejält jobbig tom man har en mycket reaktiv hund - men för mig som hade terriern gick det ändå himla bra om man betänker hur många hundar som umgås på samma plats och ramför allt hur många som är lösa. Vi hade två incidenter på tretton år här, och med backspegeln på hade jag nog kunnat förhindra den ena.
Visst får man höra det vansinniga "Men Hen vill bara leka!" lite för ofta - men jag får ändå
känslan att oftare än i Sverige travar hundarna förbi varandra med tanke på hur många de är.

När kusinerna som ägt hund hela livet var här stirrade de förvånat både på min hund och alla andras... jag antar att man blir lite hemmablind.
Jag tror dock att de som verkligen kämpar med sina hundar istället stannar hemma i större utsträckning än de skulle göra i en mer kontrollerad miljö, och det är inte heller rättvist.
Jag är ju inte rädd att något ska hända, hon är bara reaktiv och det är jobbigt så det är väldigt skönt när vi slipper träffa någon. Vi backade ju några steg i och med kamphundsanfallet, men det har gått framåt igen och nu verkar det mer vara stora hundar hon inte kan hantera och små hundar som lättare kan "smita" förbi utan att hon tappar det. Tror i grunden det hade blivit bra fortare i ett sådant ställe där du bor, där hon hade tvingats till möten ständigt, hon hade tröttnat till slut :D

• Gilla
Reactions: Sel

Enda lösa hundarna här är några som jag möter i skogen när dom får vara lösa samt en lurvig stor best som husse alltid bussar på mig, :crazy: det är en tjänstehund och det går inte att springa ifrån honom, han sätter krokben och sen sätter han tänderna i nacken på mig.😨 Den jycken och jag har haft många galna bus-brottningar under stort tumult och mycket morr.:laugh:

Enda lösa hundarna här är några som jag möter i skogen när dom får vara lösa samt en lurvig stor best som husse alltid bussar på mig, :crazy: det är en tjänstehund och det går inte att springa ifrån honom, han sätter krokben och sen sätter han tänderna i nacken på mig.😨 Den jycken och jag har haft många galna bus-brottningar under stort tumult och mycket morr.:laugh:
Fast det där är naturligtvis inte okej eller normalt. Egentligen inte ens om man känner hunden väl och Särskilt inte om det är en hund i arbete.

-4.7 och 18.4 inne. Eftersom snodden som mäter kylan hänger mot fasaden gissar jag att det är lite kallare egentligen. Behöver inte ens min filt just nu :D

Precis lagom

Sovit vråldåligt. Men nu är det ny dag. Iskall sådan, -18.
Kommer typ frysa ihjäl på kontoret. Där är ju kallt i vanliga fall liksom.. På med tjock tröja!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund