Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt. Det ska lämnas in som farligt avfall när det är förbrukat, inte användas som nån slags rengöringsmedel...
Om du tror att jag använder förbrukad etsvätska som rengöringsmedel har du fel, det är ny produkt som dessutom neutraliseras innan utsläpp, då är det lika "farligt" som vanligt koksalt, dessutom används natriumpersulfat som en ingrediens i hårblekningsmedel och ni tjejer gillar ju att bleka och även färga håret och där kan man snacka om kemisk cocktail som sen släpps rakt ut i avloppet.☠️

Vaknat utsövd efter typ 11 timmars sömn. Skönt! Och fortfarande frisk, så börjar nästan våga tro att jag klarade mig från smitta.

Idag ska jag städa inne och röja lite i verkstaden. Och gå en promenad om det inte är glashalt.

Sitter i soffan med kaffe. Efter att ha varit och storhandlat som var riktigt nödvändig det mesta var slut. Men jag överlevde, det var lite folk. Ska nog fortsätta handla kl 08 på lördagar. Jag är ändå vaken

Jag gillar inte det, hade jag inte haft hundarna hade jag inte gått utanför dörren och dragit mig undan från folk (speciellt nu när jag inte mår bra psykiskt), men jag kan ändå tycka att det ju är rätt bra att komma ut en stund flera gånger i veckan, året om? Både för det sociala (det är rätt lagom socialt ändå att handla, tycker jag :D ) och för att röra på sig och få frisk luft?
Visst, fast slår man regelbundet halvt ihjäl sig kanske man kan hålla sig till att sitta en stund på farstubron när det är världens sämsta före. :D

Om du tror att jag använder förbrukad etsvätska som rengöringsmedel har du fel, det är ny produkt som dessutom neutraliseras innan utsläpp, då är det lika "farligt" som vanligt koksalt, dessutom används natriumpersulfat som en ingrediens i hårblekningsmedel och ni tjejer gillar ju att bleka och även färga håret och där kan man snacka om kemisk cocktail som sen släpps rakt ut i avloppet.☠️
Du skriver att du häller det i toaletten som rengöringsmedel. Hur ska jag tolka det på annat sätt än att du häller ut kemikalier som inte hör hemma i grundvatten?
Ja, det finns i blekmedel också. Två fel gör inte ett rätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund