Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlevt läkarbesök. Grinade inte ens av sprutorna (men det var vääääldigt nära. 😵‍💫). Läkaren ville ha mig sjukskriven ett tag till, först på heltid och sedan halvtid. Fattar och är väl vettigt, även om det också är frustrerande.. det är FATTIGT att vara sjukskriven. 😩

Tröstshoppat böcker på loppis, alltid najs. 😁

Nu ska jag försöka få i mig nåt ätbart och sen hämta sonen i skolan om ett par timmar.

Vilken dag! Jag far runt som en liten tätting och släcker bränder känns det som. Kollegan jag fräste åt i förra veckan är tjurig på mig. Nåja, vi behöver inte jobba ihop så buhu.
Nu ska jag strax ut på tillsyn. Första gången för min nya kollega. Ska bli skoj! Jag gillar tillsyn.

Lunch inmundigad. Något så exotiskt som salladsbaren på Coop :D

Lyckas aldrig få till den tycker bara jag plockar goda saker och slutar aöötid med att jag äter var sak för sig istället för att få ihop en mumsig hel sallad .

Lyckades spilla ut halva tekoppen över mig också men som tur var så vart den inte så varm.

Diskussionerna på lunchen har varit oerhört intressanta.
Handlat om att ena kollegan testat att röka (som att röka på) bananer som ung. Tja efter det gick det bara utför men roligt hade vi.. Lättsam stämning inget jobbprat utan bara enkelt.

Så nu ökar vi farta sista kvarta (eller de 3sista timmarna) :D

På grund av sjuk har jag inte handlat sedan i fredags. Och då blev det inte speciellt mycket. Men jag lyckades ändå uppfinna en pastasås idag som blev riktigt god! Krossade tomater, tomatpuré, riven morot och palsternacka, purjolök, vitlök, lite fond och vatten, samt kryddor (chili flakes, basilika, salt och peppar), en skvätt sirap (för smakbalans) och lite grädde. När det hade kokat ihop blev det riktigt bra tillsammans med spaghetti och lite parmesanost :) .

Åt en väldigt tråkig indisk gryta till lunch.
Var sedan hos fysio. Fick övningar och triggerpunktbehandling.
Smått illamåene efter, gick hem, tvärsomnade i 1.5h på sängen :angel:

Nu vaken (eh, nåja), försöker jobba lite, och ser fram emot mer sömn.
Nåt haqr nog släppt lite i ryggen...

Hemma. Jäklar vilken skillnad det är på isbugg och mina vanliga skor. Kan gå enkelt utan att kana runt och behöva gå myrsteg med blicken rakt ner för att inte trilla. Kunde tom ta en genväg som är ganska isig.

Det enda är att när jag sätter i sulor med lift i så är de liiiite för små. Funderar på om man kan töja materialet de är gjorda i. Det är inte läder utan något mycket lättare.

Hemma. Jäklar vilken skillnad det är på isbugg och mina vanliga skor. Kan gå enkelt utan att kana runt och behöva gå myrsteg med blicken rakt ner för att inte trilla. Kunde tom ta en genväg som är ganska isig.

Det enda är att när jag sätter i sulor med lift i så är de liiiite för små. Funderar på om man kan töja materialet de är gjorda i. Det är inte läder utan något mycket lättare.
Med lift i? Vad betyder det

Du får samma svar som Parellikusken fick:

"Du får tolka det som du vill, skrattar man åt människor som gör allvarliga farliga fel, råkar ut för olyckor eller slår sig halvt fördärvade mm. då är man antingen genuint elak eller också är det nåt allvarligt fel uppe i huvudknoppen anser jag och det står jag för."

Jag betackar mig för all form av vuxenuppfostran!!!!

Du kan inte se att det finns andra sätt att uttrycka sig på? Att folk är dumma i huvudet ibland, elaka eller annat håller jag med om, det innebär inte att de har en funktionsnedsättning. Du har vad jag förstår en lite annorlunda livsstil, skulle du vilja att folk använder nedsättande begrepp om dig? Ditt språkbruk gör iaf för mig att jag tappar poängen med ditt inlägg, jag fastnar på ditt användande av begrepp istället för vad du vill få fram.

Med lift i? Vad betyder det

Jag är plattfot med mycket korta akillessenor som gör att jag måste få upp hälarna när jag har skor (tänk högklackat). Annars får jag kramp och mycket ont i benen. Det absolut bästa för mig är när jag kan ha sandaletter med klack på sommaren. Jag har gått hos fysio för det i år och med lift så hjälper det.

Huvudvärk. Druckit för lite vatten, för mycket kaffe och stress.
Fått en massa extra arbetsuppgifter som jag inte hade räknat med. Kommer få ännu mer framöver. Som tur väl mest korta projekt. Men ändå. Jag förtjänar löneförhöjning!

Grr, hittar inte min Gotler korv någonstans. Jag la den i frysen men nu är den borta. Funderar på att ta ut en lammstek från frysen men åt en (i fem dagar) för några veckor sedan. Tror inte jag fixar att äta mer lamm just nu.

Varit och jobbat idag, 1a dagen sedan 2 v tillbaka. Möttes av min chef som blev glad och uttryckte det: "Åhhh vad kul att du är tillbaka, vi har saknat dig" - det är många år sedan jag hade en så genuint glad och trevlig chef som nu, jag känner mig uppskattad :heart

Varit ute och lapat D-vitamin på en långpromenad i strålande solsken och gnistrande snö tillsammans med hundarna. -12 grader och jag hade klätt mig lite för lite, hade behövt mer än bara en t-shirt under jackan. Lekte lite med dem ute i stallet sen innan vi åkte hem. De är så väldigt lyckliga och glada på våra promenader, håller jättefin kontakt och skuttar och leker massor, väldigt nöjda sen när vi kommer tillbaka till bilen efteråt.

Så skönt att kunna gå ordentligt igen efter fotskadan och operationen för 10 månader sedan och jag känner att jag blir starkare och får bättre kondis. Nackdelen är dock att jag blir mer frusen iom att jag förmodligen även rasar i vikt tror jag, ser att det försvunnit massor på höfterna senaste tiden. 😳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund