Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ju, men de vill mest trassla in sig i cykelkedjan (det gäller i och för sig vanliga långbyxor också, om man inte väljer tights.) :) Om jag skulle cykla en längre bit skulle jag väl inandla någon cykelsäker variant, men näh... inte värt för de turer jag gör!
Gummiband runt benen har jag sett många ha!

Hankatten började ju plötsligt må dåligt sent i lördagskväll; såg allmänt uschlig ut, jamade klagande och morrade. Det la sig dock ganska omgående, stödmatat och vätskat och han har absolut inte blitt sämre- snarare bättre ganska direkt natten från lördagen (vaknade säkert minst en gång i timmen och kollade honom).Nu äter och dricker han igen, ger sig på honkatten och far runt som en tornado- måendet är återställt. I söndagsnatt innan jag lyckades somna kom jag på! Va fan! Måendet berodde säkert på att han inte kunnat äta gräs ute och rensa magen som han gör hyfsat frekvent, fullt med snö nu ju! I väntan på att få hem kattgräs for jag nerför trappen och hämtade en kruka med ampellilja som han direkt satte igång att tugga på ❤️.

Just nu är jag i stallet och fixar; äter lunch medan hästarna gör det samma, lite promenix med dem har jag fått till också :).

Har jobbat och känt mig helt överkänslig i dag och grät en skvätt när saker inte fungerade som jag vill och jag inte kunde få kontakt med tre personer för att få hjälp med det. Humöret känns inte helt på topp, finns nog flera orsaker- har PMSvärk, alltså AJ, fortfarande i min ålder?!?!?!?! Och i går doshöjde jag min ena epmedicin som ger påverkan på humöret så nu är det väl en och en halv veckas turbulens pga det innan det lägger sig, för att lagom höja dosen igen om två veckor.... Och så terapeutbesök i går som faktiskt var lite väl upprörande. TUR jag inte var på plats på jobbet i dag så någon såg mig gråta av frustration! Skiten jag gör ska bara fungera liksom ;)

Har tagit ut köttfärs från frysen och tänker göra köttfärslimpa i dag. Och planerar strax gå en runda med hundarna igen. Fryser dock och det är mysigare att sitta här under filten... Men mysigare att komma hem och duscha varmt kan jag nog vara överens med mig själv om ändå!

Hankatten började ju plötsligt må dåligt sent i lördagskväll; såg allmänt uschlig ut, jamade klagande och morrade. Det la sig dock ganska omgående, stödmatat och vätskat och han har absolut inte blitt sämre- snarare bättre ganska direkt natten från lördagen (vaknade säkert minst en gång i timmen och kollade honom).Nu äter och dricker han igen, ger sig på honkatten och far runt som en tornado- måendet är återställt. I söndagsnatt innan jag lyckades somna kom jag på! Va fan! Måendet berodde säkert på att han inte kunnat äta gräs ute och rensa magen som han gör hyfsat frekvent, fullt med snö nu ju! I väntan på att få hem kattgräs for jag nerför trappen och hämtade en kruka med ampellilja som han direkt satte igång att tugga på ❤️.

Just nu är jag i stallet och fixar; äter lunch medan hästarna gör det samma, lite promenix med dem har jag fått till också :).
Har han ingen pli på slavarna? Här plockar husse in gräs ibland åt dem. Nu gräver man inte snön för att komma åt gräset. Men vi har vegansk Kattmat på uppväxt.

Det finns ju, men de vill mest trassla in sig i cykelkedjan (det gäller i och för sig vanliga långbyxor också, om man inte väljer tights.) :) Om jag skulle cykla en längre bit skulle jag väl inandla någon cykelsäker variant, men näh... inte värt för de turer jag gör!
Varför skulle regnbyxor trassla in sig mer än vanliga byxor?

Regnbyxor har man ju användning av ibland annars med.

Alltså den här låten har jag på huvudet nu! Han gjorde det här uppträdandet en månad innan han dog, svårt sjuk i prostatacancer, om jag inte minns fel. Om jag inte är felinformerad är detta också sista låten på konserten, hans sista konsert. Jag har vuxit upp med hans musik och det finns ju en del bättre och en del sämre, denna är ju nog en av mina favoriter. Tänk att det är så länge sedan han dog dessutom.

Så nu har jag den på huvudet. Och hindrar mig från att göra saker jag borde göra istället.... ;)

Nåja, har slängt in en maskin tvätt i maskinen så den jobbar lite, även vattnat blommorna så de klarar några dagar till. I går och förut tyckte rottisen att det var så pass kallt ute att hon fick "ont" i tassarna, så ska ta fram "tossorna" och se om de går att ha på. Köpta till Herr spion, men de flög all världens väg en efter en när han använde dem, han var dock lite mer obrydd om att ha dem på än vad hundar ofta är så tror nog att tösen får svårt att gå pga tossorna sedan istället, kanske sitter de rent av kvar på fötterna längre :D

Men SÅ kallt har vi ändå inte det! Vad vet jag, som är van vid en huskyspion :D Jag jämförde deras fötter och pälsen mellan trampdynorna är enorm på den ena och betydligt mer avsaknad på den andra :D

På jobb. inne på kontoret sista timmen fart och flängt överallt idag.

Även hunnit tvätta bilen samt dammsuget den. Så nu är den reda öfr att skitas ner igen :D

Skickade in en inlämning som jag inte tyckte var komplett (hade mer en slutsats av två delresultat än en syntes) och kom överens med läraren att jag ska göra en komplettering i dagarna.

Nu har läraren registrerat att jag fick VG av G/VG, vilket är omöjligt om jag gör komplettering (då får man ju bara G), som jag inte ens skickat in 🤔

Nästan så man vill vara tyst och hoppas att han inte märker/glömmer av 😅

Skickade in en inlämning som jag inte tyckte var komplett (hade mer en slutsats av två delresultat än en syntes) och kom överens med läraren att jag ska göra en komplettering i dagarna.

Nu har läraren registrerat att jag fick VG av G/VG, vilket är omöjligt om jag gör komplettering (då får man ju bara G), som jag inte ens skickat in 🤔

Nästan så man vill vara tyst och hoppas att han inte märker/glömmer av 😅
Jag fick godkänt i en kurs utan att bli godkänd på en rapport. Men i det fallet motsvarande rapporten 0 hp, fattar inte hur de tänkte i detta fall.

Varför skulle regnbyxor trassla in sig mer än vanliga byxor?

Regnbyxor har man ju användning av ibland annars med.
Jag skrev ju att det gäller vanlga långbyxor också? :) Fast i det fallet har i alla fall jag, personligen, något par av typ leggings som går att använda. Regnbyxorna är för vida.

Det har man givetvis, jag kan bara inte riktigt minnas när jag använde mina sist. :D Jag använder för det mesta mina shorts när jag gör annat än cyklar också. Det blir ju helt enkelt inte särskilt kallt här.

Jag skrev ju att det gäller vanlga långbyxor också? :) Fast i det fallet har i alla fall jag, personligen, något par av typ leggings som går att använda. Regnbyxorna är för vida.

Det har man givetvis, jag kan bara inte riktigt minnas när jag använde mina sist. :D Jag använder för det mesta mina shorts när jag gör annat än cyklar också. Det blir ju helt enkelt inte särskilt kallt här.
Har en vän som jobbade som cykelbud, han tyckte att långbyxorna var ivägen han med, så en dag klippte han av dom på halva vaden. 😅

• Gilla
Reactions: Sel
Liiite irriterad på chefens (vuxna) "barn" som jobbar på chefens företag och jag känner att h*n inte arbetar lika mycket som vi andra under arbetstid (och då arbetar h*n redan halvtid) 🙈

Många bäckar små som jag märker i förbifarten börjar bli lite av en å i mitt stilla sinne 😅

Om det inte hade varit chefens/ägarens "barn" så hade jag nog inte velat säga något ändå, chefen är ganska mån om att man ska arbeta ordentligt samt att jag inte vill påstå att jag har hundra procent koll på vad de andra gör under arbetstid.
Men i nuläget så känns det extra knepigt 🤪

Känns lite orättvist då h*n sitter säkrare på sin post än vi andra. Men jag håller stilla mun och håller mig artig, tror inte att det är något jag kan göra något åt.

Men kan nog klaga lite på buke 🙈

Gick för att ta stygnen idag på lunchen. De två första gick fint, men det tredje måste suttit rakt i nerven för jäklar va ont det gjorde när vi försökte lyfta på tråden. Skrek rakt ut sista försöket, och då lyckades vi inte ens 😥 Helt söndergråten gick jag därifrån med ett stygn kvar. Fixade inte att gå tillbaka till jobbet efter det.

Tack och lov löste jag det med en nagelsax med vassare spets när jag kom hem - och sköterskan tyckte det hade läkt fint så här långt.

Är helt slut nu och bara räknar ner för att få sova..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund