Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den här låten har jag på huvudet nu! Han gjorde det här uppträdandet en månad innan han dog, svårt sjuk i prostatacancer, om jag inte minns fel. Om jag inte är felinformerad är detta också sista låten på konserten, hans sista konsert. Jag har vuxit upp med hans musik och det finns ju en del bättre och en del sämre, denna är ju nog en av mina favoriter.

Så nu har jag den på huvudet. Och hindrar mig från att göra saker jag borde göra istället.... ;)

Hans bästa låt, alla dagar :heart
Fick fina minnen nu.

Det är märkesschabrak, men flera år gamla och inte längre häftiga märken. 😅
Går säkert att sälja till någon peng iaf om det är bra kvalitet och hela och rena liksom. Finns ju folk som inte bryr sig så mkt hur saker ser ut. Men som värdesätter att de är hållbara. Och kanske inte har jättebudget.

Vet när jag jobbade hos mina tränare och ibland gjorde i ordning hästar åt den ena då han skulle rida. Jag satte på knallrosa benskydd, orange schabrak etc för att se om han skulle reagera, iom jag vet att han inte ser sånt. Inte en reaktion på ens de märkligaste färger etc. Finns ju folk som är lite mindre extremt obrydda än honom som skulle kunna använda sakerna. 😅

Det jobbigaste är jag måste rensa och sälja av hästprylar. Känns inte rimligt att ta en hel uppsättning, när jag inte har 🐎
När jag tog bort min gamle ponny kändes det inte rimligt att jag skulle skaffa just ponny igen. Min andra häst kunde inte ha sakerna. Som tur var hade vi en familj som flytt våldsam far/make och levde under skyddad identitet som flyttat in i stallet. De hade knappt några pengar och hade lagt allt de hade på att ge dottern en ponny mitt i allt kaos de gick igenom.
Jag hade så svårt att göra mig av med älskade ponnys saker. Men att ge bort hur mycket fina schabrak, lindor etc som helst till just dem kändes så fint! :heart

När jag tog bort min gamle ponny kändes det inte rimligt att jag skulle skaffa just ponny igen. Min andra häst kunde inte ha sakerna. Som tur var hade vi en familj som flytt våldsam far/make och levde under skyddad identitet som flyttat in i stallet. De hade knappt några pengar och hade lagt allt de hade på att ge dottern en ponny mitt i allt kaos de gick igenom.
Jag hade så svårt att göra mig av med älskade ponnys saker. Men att ge bort hur mycket fina schabrak, lindor etc som helst till just dem kändes så fint! :heart
Jag vill ju köpa häst, men livet blir inte alltid som en tänkt sig :down: tog bort hästen 2024, så det börjar bli dags att avyttra. Blir det ny häst får jag köpa nya saker.

Jag stoppade just in min köttfärslimpa i ugnen. Utan att ha kryddat. För det glömde jag. Höll på att hälla i maizena såsredning istället för ströbröd också. Tappade bort var jag ställt nyligen hackad lök också så fick leta. Och plötsligt visste jag inte om jag har en öppnad påse grönsaker i frysen eller ej och hittade inte i röran så öppnade en oöppnad. Något petar i mig och säger att den ska finnas där. Men pwiiift, hjärnan tänker inte i dag!

Undrar hur okryddad köttfärslimpa smakar. Det blir jag ju varse om dock. Typiskt.

Jag stoppade just in min köttfärslimpa i ugnen. Utan att ha kryddat. För det glömde jag. Höll på att hälla i maizena såsredning istället för ströbröd också. Tappade bort var jag ställt nyligen hackad lök också så fick leta. Och plötsligt visste jag inte om jag har en öppnad påse grönsaker i frysen eller ej och hittade inte i röran så öppnade en oöppnad. Något petar i mig och säger att den ska finnas där. Men pwiiift, hjärnan tänker inte i dag!

Undrar hur okryddad köttfärslimpa smakar. Det blir jag ju varse om dock. Typiskt.
Du får krydda på skivorna istället!

Jag har ett ganska normalt förråd och det är bara hästsaker i det :o
Ja, man samlar ju på sig en del. 😅 Jag brukar inse vid flytt hur mycket hästsaker jag har. Och hur ohemult mycket pengar jag lagt på det. 🙈 Jaja.. Det hade väl säkert gått till någon annan konsumtion annars och inte till sparkontot direkt. 🤷‍♀️

Det blir kanske ok om du kryddar i efterhand?
Om du gör sås till kanske den kan kryddas extra?

Påminner om när sambo gjorde fläskpannkaka, glömde något och ansträngde sig genom att sila bort fläsket, fixa smeten med det han hade missat och sen in i ugnen igen. Något blev fel av alla de momenten. Det blev som en hård balsaträ-skiva. 😅

Vi undrade på skoj idag om det snart kommer en orosanmälan på oss. Så att Polisen kommer och knackar på för att se att vi lever här i huset, ev utöd ngt kognitivt test och frågar om vi vet vilken dag och år det är.. Vi har allt julpynt kvar iom tycker det är mysigt. Det inkluderar julgran med belysning som syns utifrån. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund