Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar mitt jobb. Det gör jag verkligen.

Men nu ska de införa "mellanchefer", eller gruppledare, i arbetslagen. Jag blir arg bara jag tänker på det. Jag förstår att chefen behöver avlastning, så många rekryteringar som vi har varje år.. Men jag vill INTE ha den som är samordnare i vår grupp nu som någon slags minichef. Han är gräsligt dålig på det. Och det sa jag till honom förra veckan, han har varit tjurig mot mig sedan dess. Jag har inte fått något svar om vad syftet med dessa nya tjänster är så jag vet ingenting egentligen. Och det gör mig ännu argare.

Dessutom, nu börjar mängden krångliga ärenden tära på mig och göra mig lättirriterad. Jag visar det inte utåt men inombords skriker och kokar jag.
Dax att ha ett samtal med chefen om hur du belastas (orättvist) i arbetet och vad det gör med dig :heart

Jag jobbar inom ett område med betydligt tyngre industri, så är den delen jag har kolla på! Var en tidigare kollega som sa att hen fick mer problem med kroppen efter att ha börjat jobba på kontor jämfört med i fabriken.

Finns många industrier nära mig, men frågan är om de vill ha en person som varit tjänsteman hela yrkeslivet.

Ja, sitta vid en dator är ju döden för kroppen 😅
Det är bara att söka, vi har alla typer hos oss 😄

Verkligen, min psykolog tror inte på att det kommer kunna bli så i praktiken. Men bara att de direktiven kommer uppifrån gör ju en mörkrädd över hur psykiatrin är tänkt att fungera.

Tack, hoppas också på att det blir bra när jag väl är däruppe.
Ja verkligen! Har sett liknande i begränsningar här, som "Verkar terapin inte fungera så ska ingen terapi ges" eller "vi behöver förkorta långa terapier" eller "vi måste säkerställa att terapi verkligen ger resultat". Det får mig alla att skrika rakt ut för patienternas skull. Det LÅTER ju bra på ett sätt, men det handlar ju bara om samma sak du fick veta- resultat måste komma NU NU NU annars ryker terapin. Och jag vet att det redan har skett för några.
Jag tror vi behöver fler i stödsamtal och fler i terapi än vad vi ens har (inom psykiatrin), för att få ner antal inläggningar och akutbesök och antal människor som upplever sig inte bli lyssnade på och mår dåligt inom psykiatrin....

Ja verkligen! Har sett liknande i begränsningar här, som "Verkar terapin inte fungera så ska ingen terapi ges" eller "vi behöver förkorta långa terapier" eller "vi måste säkerställa att terapi verkligen ger resultat". Det får mig alla att skrika rakt ut för patienternas skull. Det LÅTER ju bra på ett sätt, men det handlar ju bara om samma sak du fick veta- resultat måste komma NU NU NU annars ryker terapin. Och jag vet att det redan har skett för några.
Jag tror vi behöver fler i stödsamtal och fler i terapi än vad vi ens har (inom psykiatrin), för att få ner antal inläggningar och akutbesök och antal människor som upplever sig inte bli lyssnade på och mår dåligt inom psykiatrin....
Blir nog billigare med terapi i många fall för de som har många och långa inläggningar.
Innan jag kom til min psykolog kändes det som att jag året innan var mer inlagd än hemma. Det är inte billigt för psykiatrin.

Skönt med en ledig dag och lite granna solsken med 😍; blandat med att slappna av och greja lite hemma och så fixat stallet och ridit en liten runda barbacka, härligt 😍. Avslutade kvällen i soffan med älsklingen och kvällsfika och se ikapp Farmen och Torpet, nu är det sovtajm ⭐🌙.

Blir nog billigare med terapi i många fall för de som har många och långa inläggningar.
Innan jag kom til min psykolog kändes det som att jag året innan var mer inlagd än hemma. Det är inte billigt för psykiatrin.
Nej, rent ekonomiskt är det en mardröm. Det är också tufft för personalen. Och det är ju inte så att det kryllar av läkare i dag för alla som behöver så man kanske borde ta ett omtag och fundera på vad patienterna behöver istället för att släcka bränder med enbart inläggning och akutmediciner där...

Några dagar per termin brukar jag fundera på att jobba på fabrik. I dag är en sån dag. Men jag är nog inte teknisk nog.
Teknisk? Det finns säkert mycket uppgifter att göra även om man inte är Teknisk. / hon som i höst jobbat 26 år på golvet och älskar det lika mycket idag som år 2000.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund