Hur länge sedan är det sen du flyttade därifrån? Om du vill svara alltså!Japp, till där jag kommer ifrån, Sundsvall.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge sedan är det sen du flyttade därifrån? Om du vill svara alltså!Japp, till där jag kommer ifrån, Sundsvall.![]()
14 år, så ett tag sedan.Hur länge sedan är det sen du flyttade därifrån? Om du vill svara alltså!
Förhoppningsvis är snön borta till dess.Minus hela nästa.
Eländet har börjat här. Synd på den nyspolade isen...Förhoppningsvis är snön borta till dess.
Och jag hoppas det försvinner i och med plusgraderna.Eländet har börjat här. Synd på den nyspolade isen...
Ja, det var ett tag sen. Vad spännande ändå!14 år, så ett tag sedan.
Turista i Sundsvall är dock svårt. Finns liksom inget där att se.Ja, det var ett tag sen. Vad spännande ändå!
Det är 10 år sedan jag flyttade från Stockholm och jag tycker knappt jag känner igen mig när jag är där. Jag kan lätt turista och se en massa nytt.![]()
Misstänker att du har rätt baserat på mina snabba genomfarter där.Turista i Sundsvall är dock svårt. Finns liksom inget där att se.![]()
Ändå en del intressant historiaTurista i Sundsvall är dock svårt. Finns liksom inget där att se.![]()
Kanske. Men har man vuxit upp där är den inte så intressant längre, man vet allt typ.Ändå en del intressant historia?
Jag rök ihop med läkaren på vårdcentralen som tydligen inte fattar vad man säger (hon är inte svensk), när jag sökte för magproblem som blev värre och värre och visade sig vara blödande magsår sa jag tydligt "röker inte, dricker inte alkohol" och vad skriver kärringen, "röker inte, dricker alkohol" och trots upprepade påstötningar vägrade hon rätta till det och då brann det, jag sa henne några sanningens ord som inte bör återges i skrift och bad henne fara och flyga.Lackade ur på vårdcentralen igår ang att jag väntat sedan i maj på att få tid för järn-infusion. Min onkolog remitterade mig dit för det då och har stött på flera ggr. Inget händer. Efter utbrottet igår fanns det tydligen tider redan nästa vecka.![]()
Som jag fattar det är det en bakterie som orsakar magsåret, Heliobacter Pylori, och som behandlas med antibiotika. Ca 30% av Sveriges befolkning har den men inte alla får magsår.Jag rök ihop med läkaren på vårdcentralen som tydligen inte fattar vad man säger (hon är inte svensk), när jag sökte för magproblem som blev värre och värre och visade sig vara blödande magsår sa jag tydligt "röker inte, dricker inte alkohol" och vad skriver kärringen, "röker inte, dricker alkohol" och trots upprepade påstötningar vägrade hon rätta till det och då brann det, jag sa henne några sanningens ord som inte bör återges i skrift och bad henne fara och flyga.
Jag tackar gudarna för att jag har en bekant som är veterinär, han fixade bort magsåret med nåt som skulle droppas i fodret varje dag (frågade inte ens vad det var) och diagnosen varför jag fick blödande magsår var att det var något i Oboy som triggade igång det hela sen det var kakaobrist och dom tillsatte nåt och bytte ut nåt annat. Jag har sen många år tydligen också diafragmabråck, det såg han på ultraljudet. Inte första gången vetten har rätt och fixar till felet och av magsåret finns inte ett spår kvar men jag som varit en sucker för all sorts choklad ska enligt honom hålla mig borta från allt köpegodis med choklad i, tack som fan för den käftsmällen Mondelëz.![]()
Tack för tipset.Jag förstår att det var en enormt hemsk upplevelse. Eftersom du mår så dåligt (vilket är fullt förståeligt!) så tror jag du skulle må bättre av att prata med någon för att få hjälp att hantera det här. Det finns flera olika möjligheter, det absolut snabbaste är nog genom kyrkan men du kan också kontakta vården![]()