Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snö över knäna
Men så mysigt
Mer kommer det hela tiden :)

IMG_5783.webp

Lackade ur på vårdcentralen igår ang att jag väntat sedan i maj på att få tid för järn-infusion. Min onkolog remitterade mig dit för det då och har stött på flera ggr. Inget händer. Efter utbrottet igår fanns det tydligen tider redan nästa vecka. 🙄
Jag rök ihop med läkaren på vårdcentralen som tydligen inte fattar vad man säger (hon är inte svensk), när jag sökte för magproblem som blev värre och värre och visade sig vara blödande magsår sa jag tydligt "röker inte, dricker inte alkohol" och vad skriver kärringen, "röker inte, dricker alkohol" och trots upprepade påstötningar vägrade hon rätta till det och då brann det, jag sa henne några sanningens ord som inte bör återges i skrift och bad henne fara och flyga. :rage:

Jag tackar gudarna för att jag har en bekant som är veterinär, han fixade bort magsåret med nåt som skulle droppas i fodret varje dag (frågade inte ens vad det var) och diagnosen varför jag fick blödande magsår var att det var något i Oboy som triggade igång det hela sen det var kakaobrist och dom tillsatte nåt och bytte ut nåt annat. Jag har sen många år tydligen också diafragmabråck, det såg han på ultraljudet. Inte första gången vetten har rätt och fixar till felet och av magsåret finns inte ett spår kvar men jag som varit en sucker för all sorts choklad ska enligt honom hålla mig borta från allt köpegodis med choklad i, tack som fan för den käftsmällen Mondelëz. :mad:

Jag rök ihop med läkaren på vårdcentralen som tydligen inte fattar vad man säger (hon är inte svensk), när jag sökte för magproblem som blev värre och värre och visade sig vara blödande magsår sa jag tydligt "röker inte, dricker inte alkohol" och vad skriver kärringen, "röker inte, dricker alkohol" och trots upprepade påstötningar vägrade hon rätta till det och då brann det, jag sa henne några sanningens ord som inte bör återges i skrift och bad henne fara och flyga. :rage:

Jag tackar gudarna för att jag har en bekant som är veterinär, han fixade bort magsåret med nåt som skulle droppas i fodret varje dag (frågade inte ens vad det var) och diagnosen varför jag fick blödande magsår var att det var något i Oboy som triggade igång det hela sen det var kakaobrist och dom tillsatte nåt och bytte ut nåt annat. Jag har sen många år tydligen också diafragmabråck, det såg han på ultraljudet. Inte första gången vetten har rätt och fixar till felet och av magsåret finns inte ett spår kvar men jag som varit en sucker för all sorts choklad ska enligt honom hålla mig borta från allt köpegodis med choklad i, tack som fan för den käftsmällen Mondelëz. :mad:
Som jag fattar det är det en bakterie som orsakar magsåret, Heliobacter Pylori, och som behandlas med antibiotika. Ca 30% av Sveriges befolkning har den men inte alla får magsår.

Jag förstår att det var en enormt hemsk upplevelse. Eftersom du mår så dåligt (vilket är fullt förståeligt!) så tror jag du skulle må bättre av att prata med någon för att få hjälp att hantera det här. Det finns flera olika möjligheter, det absolut snabbaste är nog genom kyrkan men du kan också kontakta vården :heart
Tack för tipset. 🤗
Nu när jag fått sovit lite känns det bättre. Min man och jag skämtar normalt sett om allt och han har redan börjat skämta om det och det känns okej 🙈

Håller fortfarande i med mina Fabolous 50s-övningar några gånger per vecka :) . Ibland bara 10 minuters styrkeprogram men jag är övertygad om att också de små sakerna gör nytta. Hellre det än att satsa på för mycket och för stort och sedan tröttna och lägga av, tänker jag :) .

Nu börjar det blåsa lite mer ute. Antar att det är väderomslaget som är på gång. Regn är INTE trevligt, men samtidigt är jag rätt less på kylan nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund