Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skadebesiktning på bilen är gjord och nu håller jag tummarna för att det går att ordna och helst snabbt.
Har fixat stallet och nu ska jag äta lunch. Sen kommer förhoppningsvis en låssmed under eftermiddagen.
Skönt att jag har något att sysselsätta mig med :meh:

Försökte gå en promenad, men det är så uruselt plogat att det nästan bara går att gå mitt på vägen. Ca 70-100cm ut mot dikena består av snökockor, modd och isgata. (Det går knappt att mötas med bil pga det.)
Fick vända och gå hem, att gå mitt på vägen är inte ett alternativ. ☹️

Känner mig less på folk och less på mig själv och less på snö och bara allmänt less.. 😩

Lågkonjunktur, AI, varsel, världsläge och miljö. Jag är inte alls dystopiskt lagd som person, tvärtom, men just idag är jag fasen deppig.
Jag har känt så en tid jag också, tycker det är svårt att veta hur jag ska hantera alla känslor det väcker. Tufft i världen nu, känner jag! Vad fan är det med folk?!

Jag leker med tanken att flytta en bit lite längre ut, omskola mig till ett mellanmänskligt framtidsyrke och stänga av sociala medier. Skaffa höns.
Det ungefär är min plan. Bor ute på landet nu, älskar det, tänker fortsätta med det och förhoppningsvis ha möjlighet till höns och lite andra smådjur som är nyttiga att ha. Jobbar så mycket att jag inte hinner/orkar hålla på speciellt mycket med sociala medier och lägger istället fritiden på hundarna och att hålla kontakten med vänner. Jag mår verkligen jättemycket bättre nu jämfört med när jag bodde i Sthlm, jobbade mindre och spenderade mer tid med dator/mobil.

Det låter väl som en bra flock du har @Enya - spionen är ju född dragare och rottisen räddar dig vid behov :up:

Jag ser dig framför mig: i en pulka, dragen av spionen, rottis springer brevid och hejjar på och du ropandes "se upp i backen, jag är blind" :angel::D
Du skulle bli en kändis på byn :heart
Du glömde spionens bästis! :D Vilken fart det hade blivit, tror rottisen hade behövt sätta sig i pulkan för att bromsa lite :D
Vi är redan lite kända, alla känner apan, men apan känner ingen :D
Men jag har hört att folk tycker att det är gulligt när vi går där med spionen och hans bästis, de ser ju att de är bästa kompisar och de har förstått att vi är två olika hushåll egentligen som låter bästisarna mötas :D Och två huskysar som ser varandra när vi ska träffas... hörs :D

Jag leker med tanken att flytta en bit lite längre ut, omskola mig till ett mellanmänskligt framtidsyrke och stänga av sociala medier. Skaffa höns.
Det låter faktiskt som en bra idé! Jag har själv inga sådana möjligheter alls utan är helt låst tyvärr. Förutom att stänga av sociala medier, men det i sig påverkar bara inflödet av nyheter till mig, det gör inte världen bättre, vilket är något jag skulle önska jag kunde.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund