Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad såg hen i mikroskopet som gjorde att hen antog att det inte var från vår planet? Och hur mycket material gjordes analysen på och vilken typ av analys?

Jag är heller ingen nybörjare som geolog...
Jag vet faktiskt inte och jag har glömt vad han betecknade det som, det är ju 3 år sen nu och såna detaljer minns jag inte alls, jag minns ju knappt namnen på folk jag inte träffat på ett halvår.:o

Nej men däremot en del löst bundet järn, det är det enda som skulle kunna färga porslinet men då skulle porslinet ju bli brunt istället för blått. I övrigt är vattnet ganska mineralfattigt så varifrån det blåa kommer är en gåta och vad som döljer sig under silspetsen är en ännu större gåta då det är nåt metalliskt. Marken där brunnen är var helt orörd och silspetsen sitter på dryga 15 meters djup.

Jag bor mitt på en stor magnetisk anomali, går jag i rak nord-sydlig riktning pendlar kompassnålen några grader åt både öst och väst vartefter jag går samt att här är så höga jordströmmar så det är meningslöst att försöka odla något mer än kvickrot och buskar som självsått sig.

Jag gjorde ett potatisland bakom logen, det är påfylld åkerjord, i ena änden blir det pyttesmå potatisar och i andra änden upp till halvkilot och skorviga som bara den trots att landet aldrig gödslats, det som möjligen gror om jag sår nånting växer väldigt konstigt för att sen dö så jag har gett upp.
Här färgar det också av sig. Både mycket koppar men ffa järn.
Men håller du efter hinner det inte bli blått. Oftast blir det heller inte blått på en gång utan mer brunt för att sen bli blått.
Syra på så kommer det lägga sig. Tyvärr kräver det städning. Alltså mer än bara ”det vanliga” i och med vattnet.
Jag märker också skillnad på toaletten på nedervåningen och den på övervåningen. Misstänker rören.

Lyssnat på vaggvisor. Har ingen sångröst för tillfället så blir endast lyssning och något enstaka krax från min sida.
Tyvärr var det inte lika mysigt som det brukar för en viss person bestämde sig för att spela house samtidigt i rummet intill.
Ibland undrar jag om personen ifråga VILL provocera mig medvetet 🤔

Ser en halvjobbig dokumentär via SVT, Mr Nobody vs Putin.

En inblick i det sjuka samhälle Ryssland har blivit under Putin. Sorgligt och obeskrivligt hemskt. Inget Putin vill att någon ska se, men viktigt. Rekommenderas.

Jag har haft en bra dag.
Först sov jag hela natten för första gången på ett tag :). Gått igenom ekonomin för det kommande året och det ser helt ok ut trots att jag har sjukersättning.
Sen har jag färglagt för första gången på evigheter! Hade glömt hur avslappnande det kan vara.
1000022833.webp

Här färgar det också av sig. Både mycket koppar men ffa järn.
Men håller du efter hinner det inte bli blått. Oftast blir det heller inte blått på en gång utan mer brunt för att sen bli blått.
Syra på så kommer det lägga sig. Tyvärr kräver det städning. Alltså mer än bara ”det vanliga” i och med vattnet.
Jag märker också skillnad på toaletten på nedervåningen och den på övervåningen. Misstänker rören.
Natriumpersulfat har jag märkt är mycket effektivare, ett par skedar i vattnet på kvällen så är det bara att spola bort det blåa vattnet på morgonen och natriumpersulfat använder jag ju till kretskortstillverkningen så det köps i säck.

Men gör det något om vattnet i toalettstolen är blått? :confused: Eller missfärgar det porslinet, fräter eller något?

En dag som blandande och gav på jobbet.
Några fina stunder. Några tyngre.
Efter jobbet drack jag kaffe hos en kompis och hennes dotter. Hon har precis köpt ett varumagasin.
Sen åt jag fredagssushin hemma hos en kompis.
Började läsa en ny bok men ögonen höll sig knappt öppna så det får bli i morgon.

Ibland är det ju helt otroligt hur tankarna går!!

Tog en rökpaus på jobbet häromdagen och samtidigt rättade till ett överdrag på en av hyrbilarna som är out of order pga inga bromsar. Fick mig att tänka på test-körning av Audi bilar på åresjön i Åre många år sedan. Halt, inga bromsar.

En i vår grupp var en gammal skådespelare som spelade Bajen-Kenta i den gamla serien Tre Kronor.

Den serien skulle upphöra och man valde att ha en galen pastor med självmords bomb spränga alla i luften!!

Alltså, det skulle man ju INTE kunna göra idag om en tv-serie ska avslutas :eek:O_o

Ibland är det ju helt otroligt hur tankarna går!!

Tog en rökpaus på jobbet häromdagen och samtidigt rättade till ett överdrag på en av hyrbilarna som är out of order pga inga bromsar. Fick mig att tänka på test-körning av Audi bilar på åresjön i Åre många år sedan. Halt, inga bromsar.

En i vår grupp var en gammal skådespelare som spelade Bajen-Kenta i den gamla serien Tre Kronor.

Den serien skulle upphöra och man valde att ha en galen pastor med självmords bomb spränga alla i luften!!

Alltså, det skulle man ju INTE kunna göra idag om en tv-serie ska avslutas :eek:O_o
Det skulle man väl kunna? :D Låter tokroligt!

Ganska idiotisk sak att hälla i avloppet kan jag tycka..
Nja nu är det ju inte så att jag bara drar i knoppen, det neutraliseras först och det används ju inte frekvent heller. Det som används till kretskortsframställning behandlas först genom avdunstning och sen går dom avvattnade resterna till destruktion, kopparinnehållet lakas först ur innan resterna bränns och det är SAKAB som slutbehandlar detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund