Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker buss. Första gången på länge. En kollega får lämna av mig hemma efter vårt sista tillsynsbesök idag. Vi är ändå i närheten.

Trött och ganska sliten. Kommer ha fullt i kalendern till april. Några enstaka dagar har jag tid till annat. Men inte många.

Har ätit frukost och nu väntar jag på att de ska komma och rensa kanalerna (vet inte vad det heter) och byta ventilen i badrummet. De kommer någon gång mellan 8-16. De började i andra uppgången så jag gissar på att de kommer till mig efter lunch någon gång.

Om två veckor byter de fläkten på taket och trimmar in köksfläktarna. Efter det hoppas jag slippa obehagliga dofter från grannarnas matlagning. Kan meddela att de idag äter något med kål :wtf:

Sitter hos veterinären, behövde (fick) inte följa med katten in till ultraljudet. Jag antar att de inte vill ha besvärliga ägare med, men matte hade tyckt att det varit bättre :angel:
Håller tummarna för inte alltför dåliga nyheter idag 🙏

Nu skulle vi ha tid med den vanliga veterinären men Alice är fortfarande inte tillbaka efter ultraljudet. Hoppas att det inte gick dåligt :nailbiting:
Vi är hemma igen!

Katten verkar ha återhämtat sig kvickt med rakad mage som resultat, samt ett fynd men det skriver jag ändå redan om i kattforumet så jag behöver inte upprepa mig.

Skickade ett meddelande till chefen och ringde sedan för säkerhets skull för att säga att jag hade skickat ett meddelande och att han kunde läsa och svara på det.
Har inte fått något svar än 😅

Jobbat två dagar efter att ha varit hemma och sjuk i två veckor, idag är min lediga onsdag - jösses vad jag verkligen behövde min lediga onsdag!
Nu sitter jag här och försöker hitta lite ork till en vettig, dvs längre, hundpromenad. Det går sådär bra :meh:

17.2 inne, -3 ute och strålande solsken. Är lite lätt irriterad på att det strular med att kopiera upp en portnyckel.

Fick provsvar och har blodvärden på 95. Antar att det är vad läkaren vill prata om. Jag vill prata om min mage. Det är ett digitalt möte och jag har ännu inte lyckats få till ett digitalt möte med VC så bad receptionisten att notera att läkare ska ringa mig om/när det inte fungerar digitalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund