Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vilket fint väder! utbrast flertalet på jobbet. NEJ! -4 och isvindar finns det inget fint med, ICKE! Ge mig vår!
Kom i från jobbet lite tidigt idag. Inte mycket men händer typ aldrig.
Joggat och frusit i ansiktet.
Tittar på damernas hockey.
Får nog bli sushi sen. Fast det är torsdag.

Jag har märkt av ljuset på kvällen också. Vid 18-tiden var det inte helt mörkt här igår :) !

Absolut, jag sitter på bussen hem nu. Såhär dags var det helt mörkt ute för inte alls länge sedan, nu är det fortfarande ljust (även om solnedgången börjat färga himlen). Så himla skönt!

Alltså näe nu vet jag inte... jag ska nog bara sitta helt still och inte röra något i dag?

Ska måla naglarna - Nagellacken har torkat och är som en sörja.
Ska klä på mig jacka - Håret fastnar i jackan och jag tokfastnar, kan varken ta av mig jackan eller få loss håret. Efter ett tag lyckas jag med hjälp av en knopp på en byrå lirka loss rätt mycket av håret och resten får jag slita loss.
Ska handla - Rullvagnen tappar två hjul medan jag drar runt på den.
Ska handla igen pga fick inte med mig allt - Något blir tokigt i självbetjäningskassorna och köpet blir betalt två gånger så jag måste förklara för typ 5 olika personal att jag inte vet vad som hände och nej jag betalade inte två gånger på kul och vill bara ha tillbaka pengar för ett av köpen.
Ska slänga sopor - Soprumsdörren är fastfryst. Går runt till de andra soprummen på gården och dit verkar jag av någon outgrundlig anledning komma in (varför?!?) Går runt i området som en salig ande för att hitta någonstans där man kan slänga sopor... Till och med de som har såna där sopnedkasts-lådor ute har lås på sina? Ger upp och får ringa pappa och fråga om jag får slänga sopor hos honom. Får dock vänta typ 30 minuter utanför hans soprum för han är inte hemma än.

Nu kan det väl ta slut? :cautious::meh::arghh:

Jag har bott i mitt hus i 4 år och inte haft några möss. Nu de senaste dagarna verkar nåt ha hänt för de verkar helt DESPERATA och försöker till och med gnaga sig in genom golvet!? O_o
Men om de bara ens är hälften så trötta som jag är på den här j-a kylan som aldrig vill ge sig så kan jag iofs förstå dem.... :yuck:

Handlat isbergssallad inför nästa veckas lammstek. Glömde köpa nektariner men det spelar ingen roll, jag har äpplen och klementiner hemma.

Nu tvätta mattor, dammsuga och moppa golvet.

Jag är inte klok och laddar mina hörlurar, platta och mobil med powerbank eftersom jag kan ladda den under natten när elen är billigare.

Jag gör slut med vintern nu. Faktiskt.
1771523649550.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok