Vad gör vi? Del CCXXVI

Har panik över att jag känner mig så korkad och inkapabel helt plötsligt. Ffs, jag har bott själv i en massa år innan, det är klart att jag kan göra det! Men just precis nu är mitt huvud helt slut och tårarna rinner över en skitsak. Jeeez. Dags att duscha och sova. Och ge katten mat.

Jag är så glad för våra gulliga hästgubbar! ❤️
Min är ju enkel och rar med mig. Och lånekompisen är verkligen så genomsnäll liten vän mot alla människor. Han försöker alltid göra rätt och bjuda till. ❤️ Även om han kanske är lite slow i allt i jämförelse med min. 😅
Min häst har plötsligt fått den rollen min gamla ponny hade gentemot honom då han var unghäst. ”Men gå då för fan! Har du inte fattat det när hon sagt det för någon halv millisekund sen!” 🤯🙄😂

Det hade tydligen varit älg-attack i morse. Min häst drakblåste och joggade runt i trav svävandes över marken för att ev jaga iväg älgarna om de kom nära.
Sambo har aldrig sett en häst som kan lägga om tyngdpunkten så och bli så där svävande.
Hagkompisen hade livets fest och satte i sig hälften av min hästs mat. Sen kom han släpandes efter min svävare som en vaggande igelkott.🦔 😅 ❤️
Såg att min hade ett sår nu, på utsidan av frambenet. Det är ju inte att han slagit på sig själv. Gissar att det varit mer älgattack som skett i skogsdelen och han slagit sig. 🙄😅
IMG_2688.webp

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXV
  • Vad gör vi? Del CCXVIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur