Vad gör vi? Del CCXXVI

Jag har 16-någonting grader på morgonen nu när det är så här kallt ute. Jag måste ju stiga upp kl 5:30 för att hinna med det jag ska göra innan jag åker till jobbet, så det är inte så mycket att välja på precis.
Jag kommer också upp, men det är verkligen en plåga. När jag bodde hemma hade vi ca 14 grader på morgonen. Det är en av anledningarna till varför jag inte vill bo i hus.

Ni är många som vill sova i kalla sovrum, men jag förstår inte hur ni kommer upp ur sängen. Har 21 grader hemma och har svårt att komma upp ur sängen pga kallt 🥶
Asså sover ju som bäst men ja det är ju kyligt när man går upp! I barndomshemmet där jag och brorsan delade rum bra länge innan vi gjorde iordning kattvinden (var oisolerad) kunde det vara så kyligt att lakanet i sängen var så kallt så det närmast gjorde ont mot musklerna men om man sov gott, verkligen!

Magen är oglad idag också, precis som igår. Känner mig orkeslös och lite illamående? Störigt som attan! 😩

Rotat fram och prismärkt lite leksaker som ska till loppis, ska fota lite kläder och lägga upp på Vinted också.

Ska försöka masa mig ut på promenad, frisk luft kanske hjälper mot allmänt kymigt mående? 😅

Semmelbuffé på City gross. Frågade min närmsta kollega om hon ville ha en, jag skulle ändå åka förbi och det ville hon. Kände att jag borde fråga resten också och tänkte att det är väl kanske tre till som vill ha.
Det var det inte 😆
Alla ville ha + ett par till från en annan avdelning så nu har jag köpt 18 semlor i olika smaker 😅
Själv tycker jag inte ens om semlor alls 😂
20260205_104925.webp

Semmelbuffé på City gross. Frågade min närmsta kollega om hon ville ha en, jag skulle ändå åka förbi och det ville hon. Kände att jag borde fråga resten också och tänkte att det är väl kanske tre till som vill ha.
Det var det inte 😆
Alla ville ha + ett par till från en annan avdelning så nu har jag köpt 18 semlor i olika smaker 😅
Själv tycker jag inte ens om semlor alls 😂
Visa bifogad fil 180857
Har också funderat att åka dit, men har ännu inte motiverat att åka så långt bara för buffen :down:

Lugnt förmiddag. Packat klart (förutom två saker jag kom på nu ska med också), och tagit en kall men skön promenad vid havet med hundarna 😍 Tog en liten powernap nu för att ladda för troliga 48 vakna timmar och ska snart äta lunch och sen börja röra mig mot Landvetter 😬

Fick hjälpa till att fånga hund när jag gick hem från stallet. En granne var ute med sina två när halsbandet gick av.
Den var superglad över att vara lös och hade absolut inga planer på att bli fångad.
Jag lyckades muta den med hästgodis tillräckligt länge för att ägaren skulle kunna haffa den 😁

Det var kanske inte en helt fel idé att inse att jag inte hade värmen på i sovrummet och elementet var iskallt. Nu är det plötsligt 17.3.

Slängde ut en förfrågan i min BR facebook grupp. Fick rådet att inte lufta själv utan ringa förvaltaren så kommer de och bankar och luftar vid behov. Men tydligen ska det vara varmare högre upp på elementet.

Det blir lite udda, icke-kulinariska matkombinationer när man får använda det man har hemma 😅 Nu ska jag äta torsk, makaroner och yoghurt (naturell med kryddor dock!) med saltgurka och kiwi som småplock vid sidan om 🤣 Det var det närmsta sallad eller grönsaker jag kunde komma

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXV
  • Vad gör vi? Del CCXVIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Hundmage i olag
  • Uppdateringstråd 32