Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu nöjer jag mig med jobb för idag. Fått mycket gjort så känns bra :) Ska laga kycklinggryta med nudlar till middag och sen ska jag och maken åka slalom, bara vi två. Ungarna är hemma sjuka så dom får fortsätta ligga i soffan. Sen tänkte vi köpa med god kvällsmat och äta tillsammans innan vi tar kvällen.

Hemma. Skit och regn igen, men jag märker att mitt hus för en gångs skull är i sådant skick att jag kan börja se fram emot att få besök litegrann iställer för att bara stressa sönder. :) En vecka kvar och vid det laget är nog sovrummet i ordning också. Det har gjort Otrolig skillnad att få golv istället för sunkig heltäckningsmatta i stora rummet - det är liksom svårt att motivera städning när man kan skrubba sig blå och huset ändå känns ofräscht.
Utöver utställningen på museum tänker jag också tvinga med mor och far till Edinburgh Street Food, och jag blir inte mindre sugen av att läsa exempelmenyerna! :D
Område med samlade street food restauranger med bord i mitten så att alla kan köpa det de vill. Lite food hall.
https://edinburgh-street-food.com/wp-content/uploads/2025/10/F__FINAL_PRINT_OCTOBER_MENU_2025-2.pdf

Vi har Antisimex. :nailbiting:
Hade invasion förut i garaget och stallet. De hade ätit sig igenom ett nytt, tätt innertak i garaget och käkat sönder en massa saker. I stallet var de överallt. Så antisimex fick komma.
I morse hade lillkompisen mött sitt öde också. Den som var så söt! :cry:

Då gjorde insatserna sitt jobb. Men katter är mysigare än annan skadedjursbekämpning :)

Sambo skickade film på hästarna i hagen och pratade som om han var dem. Det är mina favoritklipp. 😂
Nu stod lillkompis nere i ett dike bland buskar och sly och åt. Min häst som liksom är rätt företagsam ändå stod och tittade och fnös typ. Han gör allt för mat den lille vännen. Så gullig vår lille Pacman! 😍❤️

Joggade direkt efter jobbet. Gick och handlade direkt efter. Det var helt galet med folk. En torsdag 12.e i månaden?
Fick med en Picadelisallad hem.
Tittar på reprisen på medaljcermonin. Kunde se en del av loppet på jobbet.

Trött. Har jobbat på plats, fått armen på skärmen och den funkar bra. Förstoringsprogrammet har en del att önska. Journalsystemet har hängt sig flertalet gånger när det användes, men inte när jag stängde av det. Vem är förvånad. Inte jag. -fuck this shit. Får se när andra delen av programmet tas i bruk, ska få upplärning i det först, men jag har inga höga tankar om det, vet att någon annan som använder det har några problem... Orkar inte. Varför går det inte att göra något som funkar.

Ledig dag i morgon behövs. Men sedan jobba tre dagar innan två dagar ledigt innan helgen! Jag är helt slut redan känner jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund