Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och äter på restaurang och en unge vid bordet intill skriker högt
- titta vilken tjock människa som sitter där och stirrar på mig.
Mamman säger tyst atr så ska man inte säga.
Ungen frågar varför inte.
Mamman säger att man säger inte så bara.
Ungen skriker att men hon är ju tjock ju. Jättetjock ju. Och ful.
Mamman säger åt ungen att hon ska äta sin mat istället för att prata . Pappan säger inget alls och låtsas inte höra.

Så då var min kväll förstörd.

När jag var yngre var jag rädd för barn. Jag var yngre men fortfarande vuxen. För barn har ofta varit taskiga mot mig.
Men så vidrigt! Vilken trevlig människa de uppfostrar...

Jag har märkt att många föräldrar aldrig verkar prata med barnen om att man inte ska kommentera hur andra ser ut eller att det ät okej att folk är olika
Tänk om de träffar någon med funktionsnedsättning eller liknande.... tänk hur de kommentarerna kan bli då om de är vana att kommentera folks utseenden.
Det spelar ingen roll om det rör sig om funktionsnedsättning/handikapp/ärr/kroppstyp/födelsemärken eller vad som helst, man ska inte uppföra sig som en skitstövel oavsett om man är sex eller trettiosex. Att barn sedan kan vara nyfikna och frågvisa är något annat.

Har varken spännband, silvertejp nejtråd (behövde googla det). Dock en rejäl verktygslåda. Har ännu aldrig behövt det. Någonstans tror jag, jag har en sån där som man har runt en väska men tror inte den är tillräckligt lång.

Hårnålar är toppen, man kan tom öppna lås med dom :idea:
Jag tycker att de är så äckliga! Jag vill inte ens ta i dem! 😅 :arghh: förmodligen skadad av alla jag fått plocka upp från golv, avlopp, toalettstolar och duschar... nästan alltid lite rostiga eller fulla med hår och andra människors hårbaciller, produkter och mjäll. De går aldrig att dammsuga upp heller, men jag försöker ändå varje gång för att slippa ta i dem. :angel:

Har varken spännband, silvertejp nejtråd (behövde googla det). Dock en rejäl verktygslåda. Har ännu aldrig behövt det. Någonstans tror jag, jag har en sån där som man har runt en väska men tror inte den är tillräckligt lång.
Verktygslådan behöver silvertejp, allra minst! :D Inte bara på skämt faktiskt. Men det borde gå med en stor IKEApåse också tycker jag, som du tänkte tidigare, det kommer bara att bli rätt otympligt.

Jag gillar när ungarna frågar om mitt hår för då kan jag hitta på allt ifrån att alla i Sverige har hår som My Little Ponies till att det ändras med årstiderna, och diverse däremellan. :D
Haha... underbart ju...
Jag skulle vilja ha något bra att säga när jag får jobbiga kommentarer om vikt men det känns lite svårare.
En gång när ett barn frågade varför jag var så tjock att det var för att jag gillade att äta barn som henne. Hon fick jättestora ögon men föräldrarna uppskattade det nog inte för de bara stirrade.

Haha... underbart ju...
Jag skulle vilja ha något bra att säga när jag får jobbiga kommentarer om vikt men det känns lite svårare.
En gång när ett barn frågade varför jag var så tjock att det var för att jag gillade att äta barn som henne. Hon fick jättestora ögon men föräldrarna uppskattade det nog inte för de bara stirrade.
Den skulle jag lätt köra med! :D Snorungarna borde ha vett att inte kommentera från början faktiskt.

Det spelar ingen roll om det rör sig om funktionsnedsättning/handikapp/ärr/kroppstyp/födelsemärken eller vad som helst, man ska inte uppföra sig som en skitstövel oavsett om man är sex eller trettiosex. Att barn sedan kan vara nyfikna och frågvisa är något annat.
Nyfikna barn gör inget.
Har säkert berättat det tidigae... Satt vid duschen utanför dambastun och vilade. Ett ganska litet barn kom fram och pekade och frågade -varför har du bra ett (bröst).
-det blev sjukt så doktorn tog bort det, sa jag.
Barnet var fullnöjd med förklaringen och återvände till mamman

Men tonåringar... Jobbade på SFI som var inhyst på ett gymnasium. Upptäckte att jag strök längs väggarna om jag mötte nån i korridorerna :(

Jag har massor med spännband. Du kan få ett par om jag kommer ihåh det när jag kommer ner nästa gång. Glömmer oftast bort dem så köper nya när jag behöver.

Jag är förkyld :meh: Första riktiga gången på typ 3 år (?), så det var väl verkligen dags egentligen. Stackars kompisen som jag säkert smittat :( Och trots att det var länge sen jag hade problem med lungorna, så är jag fortfarande livrädd för hosta :confused:

Hade gärna stannat hemma från skolan imorgon men personen jag ska göra inlämning med kan inte ses förrän onsdag då vi ska lämna in. Behöver hjälp med undersökningsfrågan och en beräkning som inte går att skicka som fråga på mail till läraren :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund