Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagt mig och ska vila innan nattskiftet.
-14 när vi kom till stallet och en kontakt till vattenbaljorna hade lossnat så jag fick spetta upp den dm-tjocka isen, plocka is med händerna och fylla på. Blev en kort hundpromenad, Timmytott fick köldkramp i tassarna och jag tror nog vi hade kunnat fortsätta men då stallet tog längre tid idag och jag ska jobba inatt så åkte vi hem.

Var nere i förrådet för att jag tänkte inventera lite där och sortera innan flytten. Visade sig att dörren til där mitt förråd ligger Var uppbruten och flera förråde hade fått hänglåset uppbrottet och det låg saker precis överallt. Mitt förråd hade som tur var klarat sig iaf.
Något less på att bo här nu, men om mindre än 1.5 månader flyttar jag iaf. Försöker fokusera på det.

Fortfarande samma härliga blå himmel och strålande sol! Och temperaturen steg till -8 vilket kändes helt ok. Jag börjar bli trött på kyla och vinter men idag är det en sådan där perfekt vår vinter dag och solen värmer. Jag är lätt i själen efter nästan 2 timmar på tur med bästa lilla hästen och fint sällskap. Det är lite stanna tiden och låt mig njuta av dagen känsla. :love:

20260214_101035.webp

Vi har ägnat dagen åt att tapetsera, så nöjd med våra fina tapeter!

Hade ingaa planer idag och det var soligt, sa jag tog mig ner till Richmond park och gjorde ett varv i parken. Trott, da jag varit forkyld i veckan, men det kanndes some en bra "lungoppnare" i lugnt tempo for det mesta. Matte ocksa - 10km dit, och 10km hem, sa 32km cyckeltur totalt, herrejesus!

Hem, handlat mat, lagat lunch, och nu internethandlat lite. Ska gora mig redo och aka in till stan och mota van for en litet museumbesok harnast! Blir nog relativt tidigt i sang efter en sadan aktiv dag!

Trött! Men kan inte gärna gå och lägga mig nu :cautious: Får försöka distrahera mig lite och sy nåt enkelt.
Har några projekt i pipen, men inget direkt jag känner för just nu.. Fast å andra sidan känner jag inte för nånting alls förutom att sova just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund