Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du inte fått det fixat än. Det har ju gått lång tid... :cry: :cry: :cry:

Verkstaden erbjöd att jag kunde lämna in den i måndags men eftersom de egentligen var fullbokade så behövde de ha bilen hela veckan.
Det funkar absolut inte för mig att vara utan bil en hel vecka så då fick det bli nu istället.
Så länge jag har OS-lov så spelar det ju ingen roll så det hade varit korkat att lämna den tidigare.

Verkstaden erbjöd att jag kunde lämna in den i måndags men eftersom de egentligen var fullbokade så behövde de ha bilen hela veckan.
Det funkar absolut inte för mig att vara utan bil en hel vecka så då fick det bli nu istället.
Så länge jag har OS-lov så spelar det ju ingen roll så det hade varit korkat att lämna den tidigare.
Jäklar jag fick stenskott och fick tid samma vecka hos glasmästaren...

Varit ute med hundarna och fryser nu häcken av mig! Eller i alla fall fötter och ben känner jag. Händer också trots vantar! Vill inte mer!!!

Åt tidigare i dag potatisbullar, bacon och stekt ägg, känner mig lite hungrig. Funderar på om den nya epilepsimedicinen (dosökade till dubbel i måndags) gör mig lite mer hungrig än vanligt, brukar inte vara mer hungrig liksom. Inte bra om det är så.

Tog en jättevarm lång dusch tidigare i dag. Jösses amalia vad skönt det var. Inte rätt tid att ta långa varma duschar, så jag ber om ursäkt världen. Men jag var inte redo att avsluta efter de där fyra minuter man ska, typ. Behövde mer. Tur det inte händer ofta utan att jag duscha snabbt i vanliga fall. Saknar badkar och varma bad, riktigt varma bad!

Varit ute med hundarna och fryser nu häcken av mig! Eller i alla fall fötter och ben känner jag. Händer också trots vantar! Vill inte mer!!!

Åt tidigare i dag potatisbullar, bacon och stekt ägg, känner mig lite hungrig. Funderar på om den nya epilepsimedicinen (dosökade till dubbel i måndags) gör mig lite mer hungrig än vanligt, brukar inte vara mer hungrig liksom. Inte bra om det är så.

Tog en jättevarm lång dusch tidigare i dag. Jösses amalia vad skönt det var. Inte rätt tid att ta långa varma duschar, så jag ber om ursäkt världen. Men jag var inte redo att avsluta efter de där fyra minuter man ska, typ. Behövde mer. Tur det inte händer ofta utan att jag duscha snabbt i vanliga fall. Saknar badkar och varma bad, riktigt varma bad!
4 min? Det tar det för bara mitt hår. resten måste ju oxå bli rent o varmt.

Vem säger att man bara ska duscha i fyra minuter?! Vattnet hinner ju knappt bli varmt och jag knappt blöt. 😅

Har fått lite ordning på ryggen (forts. från störningstråden) med hjälp av värktabletter, vila och försiktiga rörelser, så har äntligen kunnat ställa mig upp, äta mat och duscha. Tog med telefonen till badrummet ifall jag hade fått hemsk värk igen men kom på nu att jag inte borde lagt den högt uppe på en hylla. Svårt att nå om man ligger på golvet.
Ska se the Rookie om en stund.

1000014975.webp
Försökte mig på att rita ansikten idag, blev väl ok men det är något som känns off med det. Skuggningen ser mest skitigt ut tycker jag. Nu hade jag bara en helt vanlig blyertspenna att tillgå, det kanske blir annat om man har pennor med olika hårdhetsgrad

Vem säger att man bara ska duscha i fyra minuter?! Vattnet hinner ju knappt bli varmt och jag knappt blöt. 😅
Jag läste nånstans för ett tag sedan att för att tänka på el och miljö/klimat ska man duscha 4 minuter. Stänga av när man tvålar in och schamponerar in sig förstås. Jag ligger tyvärr över det i vanliga fall även om de ändå är korta, men den här var säkert 20 minuter inklusive allt.

4 min? Det tar det för bara mitt hår. resten måste ju oxå bli rent o varmt.
Skäll inte på mig, skäll på den som kom på det. Kan det ha varit i Hem och Hyra tidningen jag läste om det? Hur man sparar el och miljön osv, någon kommunnisse svarade om det. har för mig att vissa hyresbolag räknar ut varmvatten som ingår (när de har varmvatten som man får betala extra också ) så räknar de på de här 5-6 minuter per person och dusch som ingår i varmvatten i normalförbrukning.

Avslutar veckan starkt med en lite skål ostbågar. Efter pizzabuffé :angel:
Men är ju inte mitt fel att all mat är så GOTT??
Ser redan fram emot matlådorna sambon gjort idag..

Nåja, nu ska jag nog ta kväll och lägga mig och läsa lite!

Dags att gå och sova.
I morgon inleder vi andra veckan av ventilationsbyte. De dyker oftast upp före 8 och man får inte veta i förväg när de behöver komma in i lägenheten.
Jag vill inte vakna av att det ringer på dörren så jag ställer larmet på 7:30. Det är tidigt för mig som inte jobbar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund