Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe före klockan ringde och före tuppen funderade på att gå upp.
-14 grader men så skönt att ha motionen gjord före jobbet.
Nu ska jag njuta av kaffet under filten i drygt en och en halv timme.
IMG_8870.webp

Tydligen har min hjärna bestämt sig för att det är sommartid nu? Vilket innebär att jag inte får sova mer än typ 4-5h per natt som absoluta max. Jag känner väl kanske inte att jag är helt okej med detta upplägget faktiskt. 😩 Hoppas att det är övergående..

Ryggen fortsätter att vara dramatisk och jävlas, så fick stå över träningen igår och lär behöva stå över idag också. ☹️

Nåja, ska fortsätta rensa här hemma. Peppad av säljrush på vinted under natten. 😁
Men först, te 🫖

Det är svårt det där alltså, det är en del jobb med att hålla dem fräscha!
Jag hade en som möglade på ett ställe, men den fick jag faktiskt reklamera.
Exakt därför är jag lite motståndare men jag börjar tröttna på att det trots att jag fixar och donar med andra sätt för att få upp luftfuktigheten kommer den bara upp till ungefär 30 en timme eller två. Sen är den nere på 22-24 eller något igen.
Nu har jag köpt en och hoppas jag slipper att den gör några dumheter.

Gymvila idag så unnade mig att ligga kvar i sängen till 7 för att sen gå upp och mata mina djur och fixa frukost. Älskar att äta frukost i lugn och ro och läsa samtidigt. Bra start på dagen!

Nu ska jag ta tag i nästa jobbgrejj innan det är dags att hämta mera kaffe!

Exakt därför är jag lite motståndare men jag börjar tröttna på att det trots att jag fixar och donar med andra sätt för att få upp luftfuktigheten kommer den bara upp till ungefär 30 en timme eller två. Sen är den nere på 22-24 eller något igen.
Nu har jag köpt en och hoppas jag slipper att den gör några dumheter.
Skaffa ett open top akvarium! <3

På jobb. Tog välförtjänt "sovmorgon" till 06:00 och tog det lugnt. Lämnade hundarna hos hundvakten, tjötade lite skit och var här på jobbet vid 8.

Avloppet är igång. Även om sambon fick gå ut och göra en liten finjustering då vattnet höll på att gå in bakåt igen. (Flottören vart lite för nära brunnsväggen) nu på morgonen.

Jag erkänner villigt att jag startade maskin nummer 4 med tvätt imorses på väg till jobbet och städade toa noga :D

Igår torkade jag av precis överallt och spolade glatt i avloppet, sambon tog en rejäl dusch igår.

Diskmaskinen plockades i och ja ni anar inte känslan av att inte ha avlopp på 9 dagar och nu ha det :banana:

Livet känns lite lättare igen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn