Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur jag ska lägga semestern i sommar. Jag ska, som vanligt, inte ta någon lång sammanhängande semester. Och så tänker jag jobba mina helger och kvällar i sommar, så att jag inte tappar OB. Jag har inga spikade planer som går att boka in redan nu, förutom att jag vill åka på dagsutflykter och äta gott ute. Men lite långhelger och så tänker jag lägga in. Upplever att det ger mig mer att lägga ut ett gäng dagar som sprids ut över en längre tid (lite som att gå ner i tid ett tag, liksom), än att ta några veckor och sen inget.

Och så ska jag söka ledigt för SIHS i december, det har jag redan bestämt! :D

Jag måste verkligen sluta mitt katastroftänk. Nu fick jag en notis i mobilen att en kreditupplysning tagits på mig och trodde återigen, målvakt! Bedrägeri! Kapat konto! Någon som ruinerat mig!

Eh, det var överförmyndaren i Stockholm som skulle kolla min ekonomi eftersom jag anmält mig som god man 🙄

Funderar på hur jag ska lägga semestern i sommar. Jag ska, som vanligt, inte ta någon lång sammanhängande semester. Och så tänker jag jobba mina helger och kvällar i sommar, så att jag inte tappar OB. Jag har inga spikade planer som går att boka in redan nu, förutom att jag vill åka på dagsutflykter och äta gott ute. Men lite långhelger och så tänker jag lägga in. Upplever att det ger mig mer att lägga ut ett gäng dagar som sprids ut över en längre tid (lite som att gå ner i tid ett tag, liksom), än att ta några veckor och sen inget.

Och så ska jag söka ledigt för SIHS i december, det har jag redan bestämt! :D
Jag är raka motsatsen. Lång sommarledighet är det bästa jag vet. Drygt 7 veckor.

Tämligen fullspäckad dag. Stallet, dusch, jobbintervju (extrajobb), PW, lunch, matlagning och tagit undan torr tvätt.
Nu ska jag duscha igen och den här gången tvätta håret.
Ser på sport också, givetvis :D

Jag är raka motsatsen. Lång sommarledighet är det bästa jag vet. Drygt 7 veckor.

Jag ransonerar mina resurser (fem veckors semester) lite - jag vill kunna ta ledigt om det är något speciellt som jag vill göra också :) . Och så vill/behöver jag ha möjligheten att ta lite ledigt under resten av året, om jag behöver lite extra återhämtning eller veterinärbesök etc.

Luften gick ur mer helt på jobbet idag, det är verkligen helt otroligt hur mycket sämre arbetsvillkor jag/vi fått under de år jag jobbat där. Känner mig så himla less och ledsen över utvecklingen faktiskt.. :(
Också torsdag, så jag har haft sjukt utmanande elevgrupper.. mentalt urvattnad.

Lagade god mat iaf, kyckling i sås med soltorkade tomater, färskost och annat gott. Blev himla bra! :d

Borde träna ett pass men vet faktiskt inte om jag orkar, vi får se. Hunnit med att promenera på rasterna iaf, skönt!

Ätit en matlåda-biff med bambuskott, jättegott! Upptäckte dock att det inte fanns ris i lådan så hittade en annan med pasta (trodde jag hade en matlåda med ris men icke), så det fick bli pasta med biff med bambuskott. Ris hade varit godare men.... Och jag ber om ursäkt till all världens alla kineser för att jag nu råkade slakta er underbara rätt, men ja, nöden hade ingen lag kände jag, jag hoppas det funkar ändå liksom :D (jag råkar veta att italienare ser rött om man knäcker pastan och har grädde i carbonaran liksom, så vissa saker har jag förstått är heliga :D ).

Jag ransonerar mina resurser (fem veckors semester) lite - jag vill kunna ta ledigt om det är något speciellt som jag vill göra också :) . Och så vill/behöver jag ha möjligheten att ta lite ledigt under resten av året, om jag behöver lite extra återhämtning eller veterinärbesök etc.
Jag har 31 dagar semester. Plus lite komp och så har vi 6 juni att ta ut.
Behöver jag vara ledig under resten av året så tar jag tjänstledigt. Det brukar bli några dagar vid jul.

Jag har 31 dagar semester. Plus lite komp och så har vi 6 juni att ta ut.
Behöver jag vara ledig under resten av året så tar jag tjänstledigt. Det brukar bli några dagar vid jul.

Nice! :up:

Jag tar det mesta av min övertid i pengar (men har ett gäng komptimmar också - bra om jag behöver ta ut mindre än en hel dag för något :up: ) och vill inte ta ut nån typ av obetald ledighet om jag inte måste. Jag har dyra intressen :angel: .

Back on topic:

Har skickat iväg ett paket, och så hämtat ut och packat upp mina kaffekapslar. Och veckohandlat - ca 34:- landade det idag på tack vare bonuscheck och extrapriser :up: :D . Nu ska jag duscha och tvätta håret, sen är det kväll och vila!

Meeeeeeen åh klantig värre!!! Efter jobb, sen direkt till stallet och fixade pållans box och en kort sväng in på närbutiken på hemvägen så skulle det bli skönt med soffläge innan kvällsfodringen 😊🥰. Meeen så lyckades jag ju slå ner ett Arcoroc lövet- glas från köksbänken rakt ner på golvkaklet så gick ju såklart i tusen bitar 😫😩. Tacksam att katterna är ute så jag kunde med sambon hjälp städa upp, livrädd att kissarna ska få i sig nått av glaset ju 😱. Sen lyckades jag klämma ena fingret på kylskåpet, fan inte skönt. NU är det sen en stund soffan och Husdrömmar och Farmen som gäller med ett bultande finger...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund