Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nattat barnet, vi hälsade på en häst idag och sonen fick rida. Jag tror vi ska fortsätta där!
”Jag älskar den här hästen” 🥹
IMG_0912.webp

Meeeeeeen åh klantig värre!!! Efter jobb, sen direkt till stallet och fixade pållans box och en kort sväng in på närbutiken på hemvägen så skulle det bli skönt med soffläge innan kvällsfodringen 😊🥰. Meeen så lyckades jag ju slå ner ett Arcoroc lövet- glas från köksbänken rakt ner på golvkaklet så gick ju såklart i tusen bitar 😫😩. Tacksam att katterna är ute så jag kunde med sambon hjälp städa upp, livrädd att kissarna ska få i sig nått av glaset ju 😱. Sen lyckades jag klämma ena fingret på kylskåpet, fan inte skönt. NU är det sen en stund soffan och Husdrömmar och Farmen som gäller med ett bultande finger...
Jag har också ett bultande finger!
Ena hunden har en tjock snurrad repleksak. Hon älskar den, jag älskar att leka med den med henne, jag älskar att se henne leka med den för hon har så roligt. Jag älskar däremot inte att få stryk av den när hon slänger den hårt runt sitt huvud och jag är i vägen :D Nyss mina fingrar :D Rejäl smäll, hon bara "där fick du för att du inte fångade ju :D ".

Skyndade genom affären strax innnan stängningsdags för att inte bli överfallen av någon av de jättefina morsdagsblommorna de just nu har mängder av, men sprang istället på en flaska rosévin som var kraftigt nedsatt från typ hundrasjuttio spänn till bara sjuttio. Trevligt, så det slank ned i kassen! Det ska bli lite kul att prova imorgon, jag köper aldrig vin för över hundralappen generellt. :D

Skyndade genom affären strax innnan stängningsdags för att inte bli överfallen av någon av de jättefina morsdagsblommorna de just nu har mängder av, men sprang istället på en flaska rosévin som var kraftigt nedsatt från typ hundrasjuttio spänn till bara sjuttio. Trevligt, så det slank ned i kassen! Det ska bli lite kul att prova imorgon, jag köper aldrig vin för över hundralappen generellt. :D
Som boende i Sverige lät det sjukt märkligt med nedsatt pris på vin. Exotiskt. 😅

Men på Måndag (som är dagen efter Morsdag här) då ska jag tamesjutton frossa i blommor! :love: De har jättefina arrangemang, krukväxter och buketter i år!
Det gör mig ledsen att se hur mycket som drivs upp för att gå till överkonsumtion och hets och spill, men samtidigt är det ett jättetillfälle att fynda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!