Känner igen blicken!
Om jag äter Digestive så kombineras den med krafsande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen blicken!
Om man har kvar i nån flaska, så är en liten skvätt glögg fantastisk i fruktsalladSka ta och göra en liten enkel fruktsallad med apelsin, äpple och banan. Frukt smakar alltid SÅ mycket godare när den är uppskuren och "hopgojsad"...Sedan kan man ringla över lite kola-/chokladsås så blir det ännu godare
!!
Min mer låter som en snuskig flås-ringare. Hon väs-flåsar liksom på ett märkligt vis. Främst verkar hon vilja flåsringa till Singoalla eller Kvibille(Ost).Känner igen blicken!
Om jag äter Digestive så kombineras den med krafsande![]()
Oskar varierar det med att torrskälla. Han mimar skallMin mer låter som en snuskig flås-ringare. Hon väs-flåsar liksom på ett märkligt vis. Främst verkar hon vilja flåsringa till Singoalla eller Kvibille(Ost).![]()
Så gör min med!Oskar varierar det med att torrskälla. Han mimar skall
Rätt gulligt
Den är mest usel men det finns ju några bevingade repliker i den.Började kolla på filmen G som i gemenskap, men den var så trist så jag bytte kanal. Är inte det typ en kultfilm? Tycker den var … trist.
Så vacker!jag köpte två nya rosor idag! Egentligen borde jag ha gjort det tidigare för jag har haft ögonen på dem i säkert en månad i affären och jag vet hur illa de far där.
Det fanns en underbar dubbel Gloria Dei och en fantastisk orange, men de två orangea som fanns kvar såg så illa ut att jag skippade dem. Så dumt av mig att vänta så länge!
Nu blev det en vit som jag kan plantera ihop med den ljusgula istället.
Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska göra av dem nu för det är rätt oberäkneligt ute och de är ju vana vid att vara inne... men det löser sig säkert. Ned i jord måste de i alla fall.
Gloria Dei.
Visa bifogad fil 181973
Visst är den! Jag blev kär omedelbums och jag gillar egentligen inte ens rosor sådär särskilt.Så vacker!![]()
jag köpte två nya rosor idag! Egentligen borde jag ha gjort det tidigare för jag har haft ögonen på dem i säkert en månad i affären och jag vet hur illa de far där.
Det fanns en underbar dubbel Gloria Dei och en fantastisk orange, men de två orangea som fanns kvar såg så illa ut att jag skippade dem. Så dumt av mig att vänta så länge!
Nu blev det en vit som jag kan plantera ihop med den ljusgula istället.
Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska göra av dem nu för det är rätt oberäkneligt ute och de är ju vana vid att vara inne... men det löser sig säkert. Ned i jord måste de i alla fall.
Gloria Dei.
Visa bifogad fil 181973
Nej jag har ingen aning! Do tell!Vet du historien bakom Gloria Dei/Peace?![]()
Nej jag har ingen aning! Do tell!![]()
Så fint! Jag hoppas jag får blommor i år.Hon föddes i Frankrike under WWII. Hennes skapare var Francis Meilland (familjen Meilland odlar fortfarande rosor, det går att beställa från dem). När han insåg att Frankrike skulle bli invaderat skickade han rosen till flera länder, det är en av anledningarna till att hon har flera namn.
Efter kriget frågade Francis fältmarskalken Alan Brooke, som deltog i befrielsen av Frankrike, om han kunde namnge rosen efter honom. Brooke tackade för äran att bli tillfrågad men avböjde och tyckte hon borde heta PeaceHon är egentligen för ung för mig men Peace har jag i trädgården
Mer info: https://en.wikipedia.org/wiki/Rosa_'Peace'
Hon är en av mina favoriterHon föddes i Frankrike under WWII. Hennes skapare var Francis Meilland (familjen Meilland odlar fortfarande rosor, det går att beställa från dem). När han insåg att Frankrike skulle bli invaderat skickade han rosen till flera länder, det är en av anledningarna till att hon har flera namn.
Efter kriget frågade Francis fältmarskalken Alan Brooke, som deltog i befrielsen av Frankrike, om han kunde namnge rosen efter honom. Brooke tackade för äran att bli tillfrågad men avböjde och tyckte hon borde heta PeaceHon är egentligen för ung för mig men Peace har jag i trädgården
Mer info: https://en.wikipedia.org/wiki/Rosa_'Peace'