Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit in efter att ha jobbat min överentusiastiska gubbhäst. Från att komma i full galopp och skotta på allt man kan tills man är 8 meter ifrån och bibehålla den energin genom större delen av jobbet. 😂
Gud vad skratt han bjuder på den gamle galningen! ❤️
Kom in till sambo som lagat en god gryta vi ska avnjuta framför bak-program. 😍

jag köpte två nya rosor idag! Egentligen borde jag ha gjort det tidigare för jag har haft ögonen på dem i säkert en månad i affären och jag vet hur illa de far där.
Det fanns en underbar dubbel Gloria Dei och en fantastisk orange, men de två orangea som fanns kvar såg så illa ut att jag skippade dem. Så dumt av mig att vänta så länge! :meh:
Nu blev det en vit som jag kan plantera ihop med den ljusgula istället.
Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska göra av dem nu för det är rätt oberäkneligt ute och de är ju vana vid att vara inne... men det löser sig säkert. Ned i jord måste de i alla fall. 😅

Gloria Dei. <3
1772478461406.webp

jag köpte två nya rosor idag! Egentligen borde jag ha gjort det tidigare för jag har haft ögonen på dem i säkert en månad i affären och jag vet hur illa de far där.
Det fanns en underbar dubbel Gloria Dei och en fantastisk orange, men de två orangea som fanns kvar såg så illa ut att jag skippade dem. Så dumt av mig att vänta så länge! :meh:
Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska göra av dem nu för det är rätt oberäkneligt ute och de är ju vana vid att vara inne... men det löser sig säkert. Ned i jord måste de i alla fall. 😅

Gloria Dei. <3
Visa bifogad fil 181973
Så vacker! 😍

Gloria Dei. <3
Visa bifogad fil 181973

Vet du historien bakom Gloria Dei/Peace? :)

Funderar. Om jag bokar Göteborgs auktionsverk 19, kan jag kanske boka St. Erikshjälpen den 21 om de hämtar på helgerna vilket jag tvivlar på.

Nej jag har ingen aning! Do tell! <3

Hon föddes i Frankrike under WWII. Hennes skapare var Francis Meilland (familjen Meilland odlar fortfarande rosor, det går att beställa från dem). När han insåg att Frankrike skulle bli invaderat skickade han rosen till flera länder, det är en av anledningarna till att hon har flera namn.

Efter kriget frågade Francis fältmarskalken Alan Brooke, som deltog i befrielsen av Frankrike, om han kunde namnge rosen efter honom. Brooke tackade för äran att bli tillfrågad men avböjde och tyckte hon borde heta Peace :heart Hon är egentligen för ung för mig men Peace har jag i trädgården :heart

Mer info: https://en.wikipedia.org/wiki/Rosa_'Peace'

Hon föddes i Frankrike under WWII. Hennes skapare var Francis Meilland (familjen Meilland odlar fortfarande rosor, det går att beställa från dem). När han insåg att Frankrike skulle bli invaderat skickade han rosen till flera länder, det är en av anledningarna till att hon har flera namn.

Efter kriget frågade Francis fältmarskalken Alan Brooke, som deltog i befrielsen av Frankrike, om han kunde namnge rosen efter honom. Brooke tackade för äran att bli tillfrågad men avböjde och tyckte hon borde heta Peace :heart Hon är egentligen för ung för mig men Peace har jag i trädgården :heart

Så fint! Jag hoppas jag får blommor i år. <3

Hon är en av mina favoriter :heart

Min bror lade för någon dag sedan ut en bild på en skinkmacka med påläggssky på och det är ju något som inte går att få tag på i min del av Sverige tyvärr men jag ääääääääääääääääääääääääääälskar det verkligen, det finns i Skåne i vissa ICA butiker. Han berättade att han beställt kryddmix, blandat med vatten och satt in i kylen och så blev det det... så nu har jag beställt samma och ska se om det smakar samma och om jag kan få mitt behov tillgodosett av det. Älskar sky! Smaskens! Så jag hoppas verkligen att det funkar, mamma ska ha intygat att det smakat samma, min bror också, och det såg samma ut. Gör mig inte besviken för tusan!!

Trampade i hundbajs ute när jag gick med hundarna så nu slår ett par skor runt i tvättmaskinen, tror de får gå mer än en runda för att bli rena och bajsstinkfria, men första rundan i dag, nästa i morgon.

Ska fylla diskmaskinen efter middagen också tänkte jag och sedan ta en mugg citronte med extra citron i!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund