Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo, pedanten, gnäller ibland på hur min häst äter. Han sorterar, flyttar runt, stoppar in för mycket i munnen som åker ut och skapar kaos. Och doppar gärna höet i vattenbaljan, leker med vattnet i den etc. Vi har tagit ut en sån köks-sil med nät i som vi drar genom vattnet ibland när han geggat väl mycket och vi just bytt vatten. När sambo svor över några höstrån i baljan och gick och hämtade silen passade hästen på att också råka tappa en stor granruska där i/över baljan.
Där stod sambo med sin lilla sil och stirrade: "Vad har du gjort? Hur fasen LYCKAS du ens?!" :laugh:

Bakat surdegsbröd med ost och kryddor. Ikväll blir det varma mackor på detta brödet. :d

1771599578197.webp

Hemma igen efter hästar och promenad. Kände när vi kom ut att jag är så fruktansvärt trött idag så det blev en kortare promenad med vov, men de hann få springa av sig lite, göra sina behov, leka i snön och äta hästskit både på väg ut i skogen och på väg tillbaka till bilen. Att det kan vara så gott, men jag drar gränsen när de vill ta med sig den in i bilen när vi ska åka. :cautious:
innehåller tydligen massor av B-vitaminer. En veterinär sa att det är därför stallhundar har fin päls :up:

Vi hade svårt att få upp värmen på lagret nog för oljorna efter strömavbrottet. Så vi frågade grannarna om de fick stå i deras lokaler något dygn. Så shorts-klädda mannen kom och hämtade dem med deras truck. Vi tänkte att hon han kan shortsa runt där inne måste de ju ha varmt. :laugh:
Nu är oljorna hemma igen och shorts-mannen fick ett gäng mega-stora 75 cl IPA. Alla nöjda!

Fick jobba över idag pga tullen (jobbar med logistik) :meh:
Tror att jag ska jobba med bara logistik inom Europa i framtiden.

Eller så kan jag hoppas att Ryssland går under och blir demokratiskt, eller nåt.
Självklart enbart av godhjärtade skäl :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39