Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
20260307_161816.webp

Hänger vid floden Seine. Våren börjar komma!

Tycker det är fint att du vågar säga det. Det gjorde mig faktiskt lite glad, att se att jag inte är ensam om sådana känslor - och känslan inför dem. Men jag är nog lite mer missunnsam, känns verkligen inte sympatiskt :sorry:
Jag tror alla känner så ibland. Det är helt mänskligt. Missunnsamt är nog precis samma sak. Alla känner det men få vågar erkänna det.

Funderar på att se melodifestivalen ikväll. Är det värt det tro 🤔
Inte följt det alls. Men finalen kan ju vara kul kanske att se.
Nästa fundering vad jag ska snaska på 🤔🤔🤔

Funderar på att se melodifestivalen ikväll. Är det värt det tro 🤔
Inte följt det alls. Men finalen kan ju vara kul kanske att se.
Nästa fundering vad jag ska snaska på 🤔🤔🤔
Funderar på samma sak.
Har hört några låtar på radion, och egentligen är det inte min tekopp. Men jag vill ju hänga med i populärkulturen och ha lite koll på vad som händer. Så kanske ska jag kolla ändå.

Hemma i stugan och sängen efter en hektisk vecka. Fullt ös på jobbet, sedan åka till Sthlm igen för tandläkarbesök, träffa vänner och hämta saker från min och ex-sambons lägenhet. Jag hade att göra från morgon till kväll och kom hem sent igår. Eller ja, idag egentligen, 1 på natten la jag mig i sängen.

Hundarna är helt slut. Jag är så trött att jag knappt orkar existera och jag har massor som behöver fixas. Men det får bli en annan dag. Nu har jag gjort det viktigaste och ska vila. Imorgon ska jag försöka att bara njuta av att vara ledig.

Och justja. Jag har beställt en eltandborste också, eftersom tandläkaren starkt rekommenderade mig att köpa en. Den är lila och jättefin :D Ser fram emot att få hem den.

Har haft min mor på besök idag, mycket trevligt! Har hunnit träna, traska till återvinningsstationen med en massa papp/glas/plast och diska undan. Köpte lite fika och bröd på 50% på det lokala kondiset också - hittade mitt favvobröd så är mycket nöjd med fynden! Det ligger i frysboxen nu.

Vilken dag!!
Vaknade strax efter 07, så pepp!
Ute i backen vid 9:30, 5+ och sol nästan hela dagen. Fixade ärenden och storhandling på långlunchen. Sedan ut igen, några åk och årets första ute-öl med tvivelaktig after-ski livemusik från högtalarna :D
(Känns ändå okej att missa premiären i Stockholm då :rofl: ).

Nu lagar sambon fajitas medan vi slökollar på F1 practice i bakgrunden. Semester också :love:

Funderade också på Mello men jag tror inte att jag har tålamodet för det. Insåg att Spotifys "Release Radar"-lista som jag försökt börja lyssna på för att få in lite ny musik i rotationen har gett mig flera av låtarna:D Kanske räcker!

Borde nog äta lite middag men åt en stor lunch med mycket tårta så har varit rätt så mätt:sneaky:

Ja, jag älskar att upptäcka nytt!
Det låter som ni har mysigt!
Det var lite trist när jag hade häst på en ö. Till slut kunde jag ju varenda sten på den ön IOM red ut många hästar. 😅
Här är skogen till stor del ny. Jättekul! 🥳
Vet inte om jag gått den steniga, branta, icke-stigen med andra hästar. 😬 Men min är van vid riktig skitterräng och har bra koll på sin kropp och mig.
Köpte ett avelssto från Flyinge. Hon hade antagligen bara gåttfrm och tillbaka i allén
Promenerade ut i skogen. Hon sniffade nyfiket på alla tallar och granar. Supergulligt.

I dag har inte varit någon vettig dag. Ut med hundarna. Sovit. Ut med hundarna. Ätit. Duschat. Sovit. ut med hundarna. Sovit. Nu ska jag gå igen med dem men blir en kortis nu i kväll, jag är INTE pigg alls. Trots all sömn. Frågan är om det är migränbiverkningar enbart eller om någon givit mig någon förkylning eller så som ligger och lurar i mig. Fryser. Och gäspar hela tiden, intressant att se om jag kan sova i natt ens.
Får nog äta något också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn