Funderar på dessa från Ikea, de är i sammet.Går att köpa ljusare gardiner och komplettera med mörkläggningstyg på baksidan, så gjorde jag i mitt vardagsrum![]()
https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--50589889--se--sv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på dessa från Ikea, de är i sammet.Går att köpa ljusare gardiner och komplettera med mörkläggningstyg på baksidan, så gjorde jag i mitt vardagsrum![]()
Fast de är väl inte mörkläggningsgardiner?
Men man kan komplettera med mörkläggningsgardiner med vit baksida bakom, då får man viss effekt på värmen nån sida skrev 33% som fångas och hålls vid fönstret med en sån kombo. Men med solfilm kan man stoppa sådär 85%, och med yttre skydd (som markis) nästan 100%. (Nyckeln för riktigt hög funktion är att stoppa värmen på utsidan redan.)Fast de är väl inte mörkläggningsgardiner?
De finns absolut bättre gardiner för mörkläggningFast de är väl inte mörkläggningsgardiner?
Ja, våra silverfiltar har gjort ENORM skillnadMen man kan komplettera med mörkläggningsgardiner med vit baksida bakom, då får man viss effekt på värmen nån sida skrev 33% som fångas och hålls vid fönstret med en sån kombo. Men med solfilm kan man stoppa sådär 85%, och med yttre skydd (som markis) nästan 100%. (Nyckeln för riktigt hög funktion är att stoppa värmen på utsidan redan.)
Silverfiltar?Ja, våra silverfiltar har gjort ENORM skillnad. Men det kanske inte alltid är lätt att hänga sådana om man bor i lägenhet.
Nej. Den här typen:Silverfiltar?
Sådana här?
https://www.biltema.se/bil---mc/bil...MI8_3nhbCNkwMVUTUGAB3kthCGEAQYBiABEgIjBfD_BwE
Labradorer är ofta lite mer... doftande än många andra raser känner jag. Du får prova en shiba att snuggla med istället så blir du kanske en "både och" människa.Hund och katt utfodrade i morse. Hund kissad två gånger, varav sista gången gjordes även #2. Ska bädda med rena lakan (var bestämt innan hund kom på besök) så ikväll är det bara att krypa ner i en nybäddad säng - hund åker hem idag. Jag älskar henne men är nog mest en kattmänniska. Hundar luktar, Megara luktar ingenting alls, eller lite svagt gott.
Överlevde natten och när jag väl somnade så var det djupt och skönt.
Labradorer är ofta lite mer... doftande än många andra raser känner jag. Du får prova en shiba att snuggla med istället så blir du kanske en "både och" människa.![]()
OM de kanNågot annat jag funderar över. På vägen hem, liksom 'fryser' Misty. Oftast när vi ska korsa vägen hem från där hon rastas. Alltså hon har inte ont, hon bara vägrar att röra sig, tills jag går bakom henne och puffar henne lite lätt i rumpan. Då ser hon så ledsen ut som bara en ledsen labbe kan. Idag vägrade hon att gå och 'frös' tre gånger, ju närmare vi kom min port. Iofs så gick hon glatt när vi gick åt andra hållet
Kan en hund 'frysa' om den inte får som den vill?
Om hon travar glatt i andra riktningar kan jag tänka mig att hon helt enkelt inte ville gå hem.Något annat jag funderar över. På vägen hem, liksom 'fryser' Misty. Oftast när vi ska korsa vägen hem från där hon rastas. Alltså hon har inte ont, hon bara vägrar att röra sig, tills jag går bakom henne och puffar henne lite lätt i rumpan. Då ser hon så ledsen ut som bara en ledsen labbe kan. Idag vägrade hon att gå och 'frös' tre gånger, ju närmare vi kom min port. Iofs så gick hon glatt när vi gick åt andra hållet
Kan en hund 'frysa' om den inte får som den vill?