Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet inatt och har just avslutat en Hägen, en stor kaffe och funderar på om den andra glassen som egentligen ligger i frysen till i morgon kväll inte behöver göra den första sällskap. 🤔

Gått en lite längre skogspromenad med vov idag, med broddarna på skorna. Jäkla skitväder, det är inte så här mars ska vara. Det ska vara sol, fortfarande minusgrader så det inte blir slask som sedan fryser. Nu är det vatten på blankis. 😡

MEN, jag har sovit riktigt bra idag. Somnade hyfsat i morse, vaknade till och åkte till stallet, hundpromenad och sen hem igen, somnade om och vaknade ca 20:30. 😳 Tur det, jag hade glömt ställa larmet! Kort kissrunda med vov, fikat och nu som sagt på jobb till ca 06 i morgon bitti.

Förberett frukost, tänker testa att göra en gröt på steel cut havre, kakao och banan. Har blandat havren, kakao och salt i en skål. Vid 05 kokar jag upp vatten, häller över och låter det stå tills havren svällt och blandar sedan ner skivad banan. Får se om det blir ätbart. 😏

Sonen har lyckligt deklarerat att ”Idag är det STÄDARDAGEN!” Och att vi därför - tydligen - ska storstäda huset. :cautious:
HUR kunde jag, som HATAR att städa, få ett barn som tycker att det är fantastiskt roligt?! :cautious:🤣

Nåja, det skadar ju inte och är alltid skönt att inleda veckan med nystädat hem. 😁

Har inte varit i Gekås på några år. Tycker inte att det är speciellt billigt där längre. Inte så det motiverar att sätta sig och köra i några timmar i alla fall.
Skönt att du säger så, då skippar jag det :rofl:
Det kanske inte är så billigt längre med flugspray o sånt? Förr i tiden åkte jag dit för det o sånt småplock

Förberett frukost, tänker testa att göra en gröt på steel cut havre, kakao och banan. Har blandat havren, kakao och salt i en skål. Vid 05 kokar jag upp vatten, häller över och låter det stå tills havren svällt och blandar sedan ner skivad banan. Får se om det blir ätbart. 😏
Jag älskar steel cut! Brukar göra en lyx-variant som vi brukar ha när vi är ute på event. Gröten kokas bara på mjölk istället för vatten, och så serveras den med en klick smör och rårörda lingon. Mums!

Äter frukost på thottska villan.

1000006407.webp

Står i solen vid bilen och väntar på sambon.
Vaknade 07:15, tidigt för mig. Förvisso av så ont i vänster skuldra att jag inte kunde sova. Men ändå mysigt att komma upp så tidigt :D

Och smärtan har bytt från höger till vänster, jag ser alla skillnader som framgång :rofl:

Idag tar vi bilen till andra backar, smhi säger strålande sol och +5 grader :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund