Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om hon travar glatt i andra riktningar kan jag tänka mig att hon helt enkelt inte ville gå hem. :) Händer det lite väl ofta, och särskilt sådär passivt och med en hund som ofta kan ha problem med lederna skulle jag däremot oroa mig för smärta.

Jag vet inte så mycket om hennes allmäntillstånd. Som sagt så är jag bara hundvakt. Men hon har blivit mycket stillsammare och drar inte iväg mig som en vante. Däremot önskar jag att hon någon gång lyfte på huvudet och inte dammsög hela tiden. Hon är ju sådär lite menlöst snäll som labbar brukar vara.

Jag vet inte så mycket om hennes allmäntillstånd. Som sagt så är jag bara hundvakt. Men hon har blivit mycket stillsammare och drar inte iväg mig som en vante. Däremot önskar jag att hon någon gång lyfte på huvudet och inte dammsög hela tiden. Hon är ju sådär lite menlöst snäll som labbar brukar vara.
Ja det vet jag. :) Hur gammal har hon hunnit bli och hur är vikten? Det kan fort göra skillnad på energinivån hos en hund precis som hos oss andra.
Det andra går säkert jobba mer på men eftersom du bara vaktar då och då känns det inte riktigt som ditt problem på det stora hela, så länge hon inte gör illa dig, eller sig.

Äter semla istället för lunch, prioriteringar. Och den är så fruktansvärt god!
Färsk och mjuk, surdegsbröd bulle med mycket kardemumma, rostade mandlar i mandelmassan och perfekt vispad grädde. 😍
Mycket väl spenderade 65 kronor.
Oooh, funkar det med söt surdeg?! Det har jag nog aldrig ätit eller hört talas om. :)

Ja det vet jag. :) Hur gammal har hon hunnit bli och hur är vikten? Det kan fort göra skillnad på energinivån hos en hund precis som hos oss andra.
Det andra går säkert jobba mer på men eftersom du bara vaktar då och då känns det inte riktigt som ditt problem på det stora hela, så länge hon inte gör illa dig, eller sig.

Jag vet att de var något år, minst, innan Nikita dog, och det gjorde hon 2018. Jag har bilder på Nikita och Misty på landet. Men kommer inte ihåg exakt år. Min pappa är mycket noga med vikten eftersom labbar har så lätt för att bli feta. Hon är stark och stor men inte tjock som så.

Har varit på en kortare promenad. De första grågässen har kommit. Tyvärr ligger isen fortfarande på sjön så jag tyckte nästan lite synd om dom.

När jag kom hem såg jag en granne som skaffat hundvalp. Den är gudomligt söt men det ser mest ut som två stora öron med en fluffboll under :rofl:
Jag gissar på schäfervalp men är inte säker.

Jag vet att de var något år, minst, innan Nikita dog, och det gjorde hon 2018. Jag har bilder på Nikita och Misty på landet. Men kommer inte ihåg exakt år. Min pappa är mycket noga med vikten eftersom labbar har så lätt för att bli feta. Hon är stark och stor men inte tjock som så.
Då börjar hon ju vara senior ändå och har säkert lugnat sig helt naturligt. :) Börjar hon stanna eller streta ofta och även på vägen ut är det absolut dags för koll dock tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund