Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1000016832.webp

Sista vändan med skoter för i år, vi har haft extremt lite snö.. nu grilla en hamburgare 😁

Ska ut och greja i trädgården så fort sonen vaknat. Planera, fixa och dona. Lite tidigt kanske, men solen skiner och jag har trädgårdsabstinens. Plöjde precis igenom en bok på 170 sidor om just trädgård. Ok, jag lusläste inte men jag fick inspiration! Så nu vill jag ut.

Jag fegade ur min resa. Det känns okej men samtidigt skit.

Jag skulle till Oslo och det första jag läste i morse var om attentatet där, visserligen riktat mot usa men ändå. Jag skulle åka ensam och det blev som droppen.
Missade nåt kul men förlorar inte så mycket pengar då det mesta kunde avbokas.

Har varit hemma med barnet och mamma (som skulle vara barnvakt) så vi har kunnat städa och fixa lite i alla fall.

Rensar lite bland mina papper. Något jag brukar göra i januari. Borde dammsuga och tvätta en maskin tvätt, men har inte orkat. Lagat makaronilåda har jag dock gjort, och ätit det nyss. Blir många matlådor. Hittade en burk pastasås till makaronilåda i skåpet med bäst före 2024 och den som brukar få det jag inte vill eller kan äta vill inte ha utgångna varor så jag tänkte att då får jag använda den själv, trots att det är mjölk i. Just nu är magen kaos ändå så gäller att passa på...

Rensade skåpet och hittade både kokosmjölk och köttsoppa med utgånget bästföre. Satte dit några andra konserver och tog fram dem för att använda i veckan.

Städat uterummet (och alla attiraljer där) och sitter och läser bok där i det sköna kvällsljuset. Fåglarna sjunger och letar mat i löven. Förberett för pinsa, carrot slaw och caprese som middag.

Känns ändå på nåt sätt som man kan tro på att ännu en vår kommer att uppenbara sig.

Jag undrar om den berömda vårtröttheten slog till idag? När vi kom hem på förmiddagen stannade jag ute en stund, klippte bort lite gamla växter, ställde undan julbelysning (som inte har varit tänd på flera veckor), och plockade lite allmänt. Sedan gick vi en promenad ovan på det. Nu för en stund sedan kunde jag nätt och jämt hålla ögonen öppna när jag låg här på soffan och försökte se antikrundan... 🤪 Skulle behövt tändstickor för att hålla upp ögonlocken!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund