Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får de flesta räkningar digitalt.
Signerar dem för betalning på den dag pengarna kommer.
Är de schemalagda betalas de på den dagen. Utan fördröjning. Kan du inte bestämma betaldatum i de
in internetbank?
Såklart får jag mina räkningar digitalt (efakturor), och såklart kan jag ange betaldatum. Min irritation var ju att lönen kommer samma dag som många räkningar ska betalas denna månad, och det är jag inte helt bekväm med. Även om jag vet att det i teorin ska funka. Jag brukar gå in den 27e och betala mina räkningar, alltså vare sig de ska betalas den 28e, den 30e eller ett par dagar in på nästa månad. Jag gillar att "få undan" alla räkningar som faller på samma lön på en och samma gång.

Såklart får jag mina räkningar digitalt (efakturor), och såklart kan jag ange betaldatum. Min irritation var ju att lönen kommer samma dag som många räkningar ska betalas denna månad, och det är jag inte helt bekväm med. Även om jag vet att det i teorin ska funka. Jag brukar gå in den 27e och betala mina räkningar, alltså vare sig de ska betalas den 28e, den 30e eller ett par dagar in på nästa månad. Jag gillar att "få undan" alla räkningar som faller på samma lön på en och samma gång.
I min bank sker inte betalningen förrän tidigast en dag efter registreringen, så man måste gå in i förväg och registrera. Och det går alltid bra att betala samma dag som lön kommer. Har du haft problem med att lönen inte dimper ned på rätt dag (arbetsgivare kan strula)? Sen får man såklart störa sig ändå även om andra inte hänger med!

Själv gillar jag att februari är kort när man har månadslön. Mer lön utslaget per dag med levnadsomkostnader är bra!

I min bank sker inte betalningen förrän tidigast en dag efter registreringen, så man måste gå in i förväg och registrera. Och det går alltid bra att betala samma dag som lön kommer. Har du haft problem med att lönen inte dimper ned på rätt dag (arbetsgivare kan strula)? Sen får man såklart störa sig ändå även om andra inte hänger med!

Själv gillar jag att februari är kort när man har månadslön. Mer lön utslaget per dag med levnadsomkostnader är bra!
Nej, det har aldrig varit några problem. Det är bara jag som tycker att det känns mycket bättre att det blir lite "luft" mellan att lönen trillar in och att räkningarna ska vara betalda.

Aha.
Jag lägger in dem för betalning vartefter de kommer. Så på pengadagen behöver jag inte göra nånting.
Om de är signerade så betalas de exakt på det datum jag angivit, dvs den dagen jag får pengar.

IMG_9336.webp

Sambon köpte sig, eh, ”dottern” en liten present så idag blir det SIB! (Strid i bebyggelse) hehe

Det lilla positiva i det är väl aqtt mycket kan fixas under tid. Elvärme behöver åtgärdas direkt för det bokstavligen äter pengar. Brunnen kan man leva med ett år eller två. Antar att den är grävd? Att tömma den och gå ner och spola rent kan göra mycket för tillrinningen tills vidare.
Vet inte, finns ingen info alls. Men troligen grävd.

Jag tänker att bristen på vatten borde räknas som ett känt fel som säljaren ska uppge. Det är ju inget man bara kan kolla genom t.ex. vattenprov... Hur står det till med avlopp? Är det också enskilt, och är det i så fall uppdaterat och godkänt? Annars blir det ju en rätt rejäl kostnad där också.
Ska fråga. Finns som sagt inte en mening om någonting. Jättekonstigt.

Ska fråga. Finns som sagt inte en mening om någonting. Jättekonstigt.
Det är ju absolut jättemärkligt. Är det en helt "vanlig" husförsäljning? Inte ett dödsbo där ingen nu levande vet något, eller en exekutiv försäljning (där brukar ju också info saknas)?

Det verkar som om du behöver komma med en hel lista med frågor, som förhoppningsvis någon kan svara på!!

Det är ju absolut jättemärkligt. Är det en helt "vanlig" husförsäljning? Inte ett dödsbo där ingen nu levande vet något, eller en exekutiv försäljning (där brukar ju också info saknas)?

Det verkar som om du behöver komma med en hel lista med frågor, som förhoppningsvis någon kan svara på!!
Ja vanlig husförsäljning. Hon ska flytta. Det är lite bilder bara och någon beskrivning att det är fin himmel typ.

Efter en hård strid där dottern besegrade ondskan så viker jag tvätt och sorterar garderob.

Jag behöver någon som säger åt mig med kraft att jag inte längre använder små slinkiga partyklänningar och 12cm klackar och att de kan jag sälja på second hand butiken i stan. Tack!

Billiga huset har direktverkande el och en öppen spis. Ser det ut som. Finns ju ingen information alls hos mäklaren.
Dricksvattnet tar slut på somrarna så ägaren har alltid en 10 kubikare utanför dörren. Och hon bor där ändå ensam med en hund. Jag känner grannarna till huset så frågade vad de visste. O när de sa om vattenproblemet minns jag själv det när jag går förbi det huset, att det står en vattentank utanför.
Frågan är om säljaren sagt det till mäklaren. Och vad mäklaren gör med den infon isåfall.

Det är väl bara så att brunnen inte är djup nog och när det blir torka på sommaren så sinar brunnen. Det är ju bara att borra en brunn isåfall?

Det är väl bara så att brunnen inte är djup nog och när det blir torka på sommaren så sinar brunnen. Det är ju bara att borra en brunn isåfall?
Men det kan ju vara en rätt stor kostnad för att borra en brunn? Och kanske avloppet behöver åtgärdas också. Vårt avlopp gick på ca 120 000 kr allt som allt.

Men det kan ju vara en rätt stor kostnad för att borra en brunn? Och kanske avloppet behöver åtgärdas också. Vårt avlopp gick på ca 120 000 kr allt som allt.

Det är väl därför huset är billigt? Men om brunnen sinar behöver ju inte det ha med ett dåligt avlopp att göra. Men man bör ju kolla om det ligger något föreläggande om avloppet hos kommunen.

Det är väl därför huset är billigt? Men om brunnen sinar behöver ju inte det ha med ett dåligt avlopp att göra. Men man bör ju kolla om det ligger något föreläggande om avloppet hos kommunen.
Nej, jag kopplade inte avloppet till brunnen. Däremot ska man ju ha i åtanke att om avloppet inte är godkänt så lär det komma förr eller senare att man behöver göra något åt det.

Sitter och kollar efter sängkläder att köpa. Beslutsångest. Men bara att ha något nytt, istället för de jag har nu som nästan ramlar i bitar, kommer ju göra att det blir bra tänker jag.

Är annars mest less på det mesta och känner att jag behöver en paus från universum, men sådant är ju lite svårt att ordna. Det är iaf strålande sol idag och jag kunde vara ute och leka i hagen med hundarna en bra stund. Det var fint.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39