Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst var HR chefens dotter? I så fall skriv att du vill avvakta tills en tredje part kan delta.
Vi har också på något bakvänt vis chefen/ägarens avkomma på plats som överhuvud på HR och jag skulle aldrig sätta mig i möte där utan en utomstående part. Kommer inte på fråga! <3
Generellt är det helt förkastligt och borde inte vara godkänt att ha en HR-representant som är partisk till företagsledningen.
Ja.
Hon har sagt att hon inte är partisk och jag tror faktiskt lite på henne, men det är nog färgat av min erfarenhet med en liknande pappa.
Men ja, skulle nog ändå kännas bra med en tredje part.

Ja jag tror det, men jag vet inte hur jag ska säga att jag inte vill gå själv.

Kanske kan tala om för HR och de tala med henom.
Ta med dig någon. Vägra ta mötet innan du fått med dig någon. Jag talar tyvärr av erfarenhet pga tror gott om alla och är (var) naiv.

HR finns för arbetsgivaren, inte för dig. Så oavsett om HR är dotter/son/whatever till chefen kommer de alltid vara partiska.

Sist men inte minst - du har inte gjort fel någonstans. Du får kontakta facket oavsett om vad och oavsett om du pratat med arbetsgivaren innan. Jag vet att du tvivlar och tvekar men du gör rätt :heart

Bad om en skärm på jobbet då det är jobbigt med laptop
Får skärm, docka, tangentbord, mus och ny stol
Jag bad om en skärm
Men jag tackar
Jag fick frågan om det var något särskillt jag behövde till min arbetsplats och jag kände mig så här :confused: Det enda jag kunde komma på var dubbla skärmar. Utöver dator, tangentbord och mus.

Skulle egentligen vika kläder som jag tvättade och torkade för någon dag sedan. Ligger i tvättkorgen och väntar på mig. Nu har jag förflyttat den från toaletten till köket där jag brukar vika (vid/på bordet).

Har dock istället för vikning ordnat lite bland kryddpåsar jag har så att de ligger snyggare i korgen samt lagt dit alla påsar med kryddmixen till min sky, flyttade hela korgen från ovanpå micron till diskbänken bredvid kylskåpet. Gillar inte att ha det "uppställt" eller saker framme så min kartong med dospulver mot förstoppning skulle egentligen behöva plockas in i medicinskåpet men då glömmer jag ju förstås att ta den. Där står även Dentan fluorskölj, sköljer ju varje kväll när jag borstat tänderna, så ut från toa och sköljer medan jag pysslar lite i köket. Annars glömmer jag den också känns det som. Men gillar inte att ha det där ändå.

Nu står dock bara min visseljohanna och snurrkryddhyllan på micron. Snurrgrejen är skitirriterande att damma av... och används sällan, bara saltburken används av dem så funderar på om jag ska ha det bredvid spisen och ha andra kryddor i burkarna istället. Där i sin tur står en pepparkaksburk i plåt som innehåller några kryddburkar, en pepparkvarn, collorit samt en lite trevlig tredelad grej med oljor jag köpt för några år sedan på Lidl men aldrig använt. Kan oljor bli gammal? Olja med en chili i, en är olivolja och en minns jag inte, de är nog 6-7 år gamla och oöppnade.

Har fått ta fler värktabletter igen pga värken i min axel och arm/hand. Får väl se värken som vårtecken... För, NU är det väl ändå vår, hoppas jag. Jättefint väder i dag, skönt att vara ute med hundarna. Träffade på en trevlig kvinna som skulle till affären med sin dramaten och hon berömde mina hundar (inte den enda i dag), blev jätteglad när det sker för när det är jobbigt känns det liksom tufft, då är det skönt när någon annan bara liksom berömmer sådär. Och hundarna betedde sig väl också. Hon berättade att hon åkt hundsläde efter huskysar och att det var en häftig känsla. Tror det får stå på min Bucket List att göra faktiskt. Det var många ute, men annars kändes det skönt med en runda utan att behöva fokusera på is, halka och kyla! Sol, värme så jag fick knäppa upp både jacka och fleecetröja och fåglar!

ubogyg.webp

Det verkar som att hen vill ha ett möte först bara vi tre innan jag drar in något stöd.
Jag känner mig tveksam, jag har inte ens fått något skyddsombud tilldelat ännu då det skulle ta 5 arbetsdagar. Så jag har ingen som jag kan bolla med än.

Hen skrev att hen hoppades på imorgon eller senast på måndag.

Vet inte vad eller hur jag kan svara på det.
Stöd?
De är två och du är ensam. Klart du måste få upp det på mer jämnbördig nivå.

Skyddsombud jobbar med arbetsmiljön på ett jobb. Både sånt som kan vara farligt och med den psykosociala arbetsmiljön. Det är ingen stödperson bara för dig.

Googla gärna skyddsombud.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn