Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stämmer bättre än vikingsjuka. Det gör ont när fingrarna fastnar!
Får ringa läkare och se om de gör nåt. Har haft problem i några år.. Kan inte sy för hand längre, inte ens en knapp.
Det gör jäkligt ont! ❤️
För mig tog det lång tid att få komma till rätt ställe, men väl på rätt ställe fick jag kortisonsprutor i lederna och är redan otroligt mycket bättre!

Det verkar som att hen vill ha ett möte först bara vi tre innan jag drar in något stöd.
Jag känner mig tveksam, jag har inte ens fått något skyddsombud tilldelat ännu då det skulle ta 5 arbetsdagar. Så jag har ingen som jag kan bolla med än.

Hen skrev att hen hoppades på imorgon eller senast på måndag.

Vet inte vad eller hur jag kan svara på det.
Alltså, jag lyssnade inte på Buke som sa att jag skulle ha med någon på mötet mellan mig, min chef, och HR...
Jag tänkte naivt att HR verkade vara en snäll välbalanserad människa.

Det slutade med att chefen höll låda om alla möjliga osanningar (att jag aldrig svarade på telefonen, aldrig jobbade när jag jobbade hemifrån, inte svarade på mail mm) och givetvis manipulerade HR så mycket med sina psykopatskills att HR trodde helt och fullt på vad chefen sa.

Jag mådde uselt efter. Det var inte kul någonstans, och jag var för snäll/väluppfostrad då för att ryta ifrån.
Däremot berättade jag för HR vad jag upplevde hade hänt på mötet efteråt. Fick till svar att "Men jag tror inte X är en elak människa..." :angel: :cautious:

Satt o surfade runt för att kolla var semesterschemat är och hur jag ska lägga in semester i år. Från nånstans kom att jag vill se en konsert (gillar inte det egentligen). Tänkte ”jag vill se/lyssna på honom, och vänta inte, för då blir det som Celine Dion (jag fick aldrig tummen ur och nu är det försent).

Googlar. Han är i Göteborg imorgon. Kl 20.00.
Helvete.

Jösses! Går ut för att kasta mig på min nya orangea supsersusare och trampa ned till affären bara för att upptäcka att det toksnöar?! O_o Alltså jag hörde att det regnade tidigare men det var liksom fjorton grader varmt idag så det här väntade jag mig inte. Usch! Slask och blötsnö.

Det verkar också närma sig morsdag så butiken var full av jättefina krukväxter som jag nu måste sitta på händerna för att inte köpa. Mycket orättvist!

Pustar ut efter en dag som innehållit konferens, 3,5h bilkörning, matlagning samt ihopsättning av Ikeamöbel. Konferensen gick bra, kul att komma ut lite, men läskigt att gå ensam utan att känna någon när jag dessutom bara är några veckor in på anställningen. Ja ja, jag hade i alla fall en god ursäkt att inte ha stenkoll på läget ;) Nu vill jag helst inte vara människa på åtminstone ett dygn men tyvärr är det en arbetsdag imorgon också, innehållandes ett möte som kan bli lite besvärligt. Herregud, jag undrar hur mycket plats det finns kvar i min lilla hjärna med tanke på hur mycket nytt jag tvingats trycka in i den varje arbetsdag de senaste fem veckorna. Och inte ser det ut att ta slut inom någon snar framtid heller 🤯

Känner mig lite låg av oklara skäl men hoppas att en lugn helg gör susen, och nästa vecka kommer mina fina föräldrar hit :love:

Trött och funderar på att lägga mig i någon slags tid för en gångs skull, men måste först vänta på att tvätten ska bli klar...
Det är trasor till morgondagens jobb så att lämna till imorgon funkar inte.

Vaken av ingen anledning alls! Jag ska visserligen försöka börja hyfsat tidigt idag men jag tror inte att någon uppskattar om jag kommer och städar klockan sex en Fredagsmorgon. Det är inte heller utomhusväder så jag ska försöka vända mig om och slumra lite innan det är dags för katten att äta frukost.
Kommer att bli en lite annorlunda dag med tre hus á två timmar var plus transport istället för lite längre pass. Ett är bara pre-partystädning. Tänk vilken lyx ändå! För dem alltså. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund