Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte redo för vardag.
Hoppas att min skärm byts i morgon men beredd på att det blir på tisdag.
Tittar på här är ditt kylskåp i väntan på att min kompis ska starta på travet.

Store mosse hade många besökare i dag.
IMG_3714.webp

Idag har jag medverkat på en körkonsert, en repris av en uppsättning vi gjorde i höstas men i en ny kyrka. Perfekt med kvinnofokus idag på kvinnodagen 💪
Ovanligt nog blev jag också riktigt nöjd med låten jag sjöng solo på, sällan jag är det 🙈

Nu är jag trött och ska börja varva ner inför tidig kväll. Tittar på Antiques road trip, perfekt småmysigt program.

Varit ute mkt i fina vädret idag och njutit med djur och sambo. Mys! ❤️
När jag kom in från stallet skulle jag gjort mat. Men han hade googlat fram ngt nytt recept och var i full gång när jag kom in. Så nu gosar jag med hundarna och väntar på god mat och att se första F1-loppet för i år. 😍

Det var inte så jobbigt att jobba med ungdomen idag ändå. Jag gav tre områden, körde på fria tyglar och sysselsatte mig med annat, men samtidigt tar det på att alltid, alltid behöva dubbelkolla så att något är gjort oavsett hur många gånger man förklarar. Jag har betalt för att arbeta, inte vara mamma.
Jag ska i alla fall prata med chefen och förslå att hon tar in honom helt ensam ett pass eller två och se hur det går. Det är inte viljan som saknas egentligen, han är nog helt enkelt inte mogen för ett såpass självständigt arbete.

Har sorterat mina papper. Ska tömma diskmaskinen och fylla den igen, och se om torktumlaren är klar. Ska jobba i morgon på plats, känner mig inte helt lockad, men det får gå, bara två timmar. Orken är inte vad den borde vara.

Känner mig irriterad och rastlös.

Skitskåne! +13 hemma, dryga 15 från Jönköping till markaryd, sen gick det utför o landade i huset med +7, funderade alvarligt på att vända o köra hem igen.
Ja ja, nu har jag pratat skit med grannarna tömt bilen och just druckit kaffe
Fel läge i Skåne. Här var det 13 grader och sol och helt vindstilla! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok