Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu byter de hela ytterdörren hos grannen som har bändts(?) upp i helgen. Poliserna va här igen denna helg men vet inte vad som hänt denna gång.

Börjar kännas otryggt i trappuppgången pga grannen. (Polisen va här för några veckor sen en natt då de lät som grannen höll på o bli ihjälslagen)

Skoja med coachen om att de känns som hon försöker döda mig, ändå bad jag om nya fitnessövningar med fokus på magen 😅💪🤩.

Just nu njuter jag av fågelkvitter, solsken och att vara i stallet innan plikten kallar :)

Irriterad på Bring. Först skulle paketet med kattmat/sand komma mellan 08-17. Helt ok, nu har det plötsligt ändrats till 17-22 och min port går inte att öppna utan nyckel efter 20:30. Tack och lov kan de leverera utan att jag måste skriva på något. Men sitter med mobilen i högsta hugg eftersom de tydligen ska ringa en halvtimme innan de kommer. Och kundtjänst har meddelat dem om porten.

Varit till provtagningen och blivit tappad på mina 5 rör. Ny sjuksköterska, ung, superduktig :heart
Jag är otroligt svårstucken och ofta så finns det inget blod heller :cautious:

Hon undrade om jag var svårstucken medans hon letade blodkärl, men jag sa bara att det går bra bara hon söker noga och är säker på att hon hittat ett kärl - och det gjorde hon :up:
Noggrann, lugn och trevlig - kunde inte bli bättre!

Jobbat, haft en fin dag även om jag är helt slut nu. 😅 hunnit med tre promenader i solen, så skönt!
Sitter på verandan och dricker cola zero, lyssnar på fågelkvitter och tittar på barnet som hoppar studsmatta som en galning. 😅❤️

Ska snart träna och antingen laga någon mat eller äta matlåda. Borde göra det sistnämnda, men är sugen på något annat. 🙈

Ledig imorgon och det känns oändligt skönt.

Galet trött mentalt idag. Tog på mig snyggare svart klänning när jag skulle åka och handla. Smart tänkt när jag också skulle köpa spånpellets. Såg ut som jag legat på mage i en box efter. 🙄😅
Kände att jag borde göra en massa saker. Men sambo sa ”Nej, ut med hästen bara!”. Bra idé!👌
Har en barndomsvän som pga cancer inte längre kan lämna sängen. Med henne på axeln så ser jag till att göra sånt jag mår bra av lite mer. ❤️

Mat/sand hemma. Tyvärr är Bring som PostNord och levererar inte till dörren om det inte finns hiss. Så irriterad på bitiba som trots att jag sagt ett antal gånger att de måste dela upp det i två paket, envisas att skicka i ett, för tungt, paket. Nåja, jag öppnade lådan och hon bar det tyngsta. De andra grejerna bar jag upp lite i taget. Megara var mycket nyfiken och smet ut men kom tillbaka när jag skakade godisburken.

Mat/sand hemma. Tyvärr är Bring som PostNord och levererar inte till dörren om det inte finns hiss. Så irriterad på bitiba som trots att jag sagt ett antal gånger att de måste dela upp det i två paket, envisas att skicka i ett, för tungt, paket. Nåja, jag öppnade lådan och hon bar det tyngsta. De andra grejerna bar jag upp lite i taget. Megara var mycket nyfiken och smet ut men kom tillbaka när jag skakade godisburken.
Nackdelen med bring är att man inte kan välja tid eller hämta hos ombud. Hoppas bittiba ändrar till postmord igen.

Tycker det är svårt att veta hur mycket kontakt man ska ha med mäklaren man anlitat. Men nu har jag i alla fall frågat ifall det är någon anmäld till söndagens visning. Annars får vi ha en avstämning fredag/lördag och se om någon anmält sig då. 🤞🏻

Liten kravlös skrittur barbacka i skogen till sjön, liten, liten galopp med :love: . Sen var pållan varm i pälsen när det är så här varmt så hon rullade sig när hon kom ut i hagen igen :heart. Nehej, precis ätit middag och ska bara ta med lite kaffe i bilen och köra mot jobbet :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund